מורגן סטנלי: אפסייד של 25% למניית טליט תקשורת

זוהי המלצה ראשונה לחברה מבנק השקעות אמריקאי ■ מעניק למניה מחיר יעד שמשקף לחברה שווי של 600 מיליון דולר, לעומת 480 מיליון כיום

טליט תקשורת (Telit Communication), אחת החברות הישראליות המוצלחות מבין אלו שנסחרות בבורסה המשנית של בריטניה (AIM), מתכננת בעתיד להפוך לציבורית בנאסד"ק. ה-AIM דווקא נותנת לה הרבה אהבה, אך נאסד"ק תהיה בית ראוי יותר כנראה כשטליט תהיה שווה יותר. כרגע, נזכיר, שווה החברה 480 מיליון דולר לאחר שהוסיפה לערכה 47% מתחילת השנה.

הדרך לנאסד"ק נראית ארוכה עדיין, אך טליט מקפידה לסלול אותה, וזה אומר בין היתר כיסוי אנליסטי מצד בנקי השקעות Made in the USA כמו מורגן סטנלי. זה האחרון השיק באחרונה עבודת אנליזה ראשונה על החברה הישראלית, בה העניק לה המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 320 פני - 25% מעל מחיר המניה הנוכחי, שמשקף שווי חברה של 600 מיליון דולר.

לפני שנצלול לתוכני האנליזה עצמה, תזכורת קצרה מי זו טליט: החברה שמנהל עוזי כץ היא שחקנית ה-M2M המובילה בעולם. טכנולוגיית ה-M2M, אוMachine to Machine , מאפשרת להעביר מידע בין שתי מערכות אלקטרוניות דרך תקשורת ניידת (בעיקר סלולרית), וללא התערבות אנושית. דוגמה לכך היא חיבור של מונה חשמל בבית של צרכן פרטי לשרת של חברת החשמל, שמאפשר לחברה לקרוא את נתוני המונה, ואפילו לשלוט על רמת צריכת החשמל באותו בית פרטי, כדי לשלוט ברמת צריכת האנרגיה הכוללת באותה מדינה, וכך להימנע מבניית תחנות כוח נוספות.

חלק בלתי נפרד ממהפכת ה- IoT

בעידן האינטרנט - וליתר דיוק ה-Internet of Things - IoT כפי שנהוג לומר כעת - כל מכשיר, כל מערכת וכל שירות יהיו מחוברים לרשת, וטכנולוגיית M2M כמו זו של טליט צפויה להיות חלק בלתי נפרד ממהפכה זו. זאת כנראה הסיבה מדוע מורגן סטנלי בחר לתת לאנליזה על טליט את הכותרת הבאה: Internet of Things hardware and services play 100%, וכפי שהוא מסביר: "טליט מספקת חשיפה של 100% ל-IoT, ובעיקר חשיפה לשוק ה-M2M שהוא 'בתחילת דרכו'". לפי מורגן סטנלי, רק 3% מהתקשורת העולמית נעשית דרך טכנולוגיית M2M, מה שמותיר הרבה מאוד מקום לצמיחה עבור חברה כמו טליט, על אחת כמה וכמה כשמגמת ה-IoT רק הולכת וגדלה.

עוד טוען בנק ההשקעות האמריקאי, כי השנה שוק ה-M2M צפוי לגדול בשיעור של 30% (לעומת ממוצע של 40% בשנים 2010-2013), ולהערכתו בין 2014-2017 שיעור צמיחה זה יעמוד על ממוצע של 29%, וחלקה של טליט בו - 30.2% - יישמר. להערכתו, מנועי הצמיחה יהיו בעיקר טלמטיקס (שימוש בטכנולוגיית הטלקומוניקציה להעברת מידע ממוחשב), מונים חכמים (smartmeters) ומעקב אחר נכסים (asset tracking).

כשזה מגיע לשורה התחתונה, מורגן סטנלי צופה כי הרווח למניה של טליט יוכפל בין 2013-2015 ובהמשך בין 2014-2016. לפי מכפיל 14 בגין רווחי 2016, הגיע הבנק למסקנה כי המניה צריכה להיות שווה 320 פני, ובמחיר זה היא תיסחר לפי מכפיל שווי נכסי לרווחי EBITDA של 1.3, ושולי ה-EBIT שלה יהיו 12%.

התחזיות של מורגן סטנלי לטליט
 התחזיות של מורגן סטנלי לטליט