הרגרסיה הכלכלית של הליגה האיטלקית נמשכת (ונמשכת, ונמשכת)

"גזאטה דלו ספורט": 20 קבוצות הסרייה A יוציאו העונה כ-849 מיליון אירו בלבד על שכר, ירידה של 23% בתוך ארבע שנים

יובנטוס, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס
יובנטוס, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס

20 קבוצות הסרייה A יוציאו בעונת המשחקים הנוכחית (2014/15) סך של 849 מיליון אירו בלבד על תשלום משכורות, ירידה של 23% בתוך ארבע שנים, שממשיכה לגלם את היחלשותה הכלכלית של ליגת הכדורגל הבכירה באיטליה. כך עולה מפרסום שהוציא היום (ב') העיתון "גזאטה דלו ספורט".

את חשבון השכר הגבוה ביותר משלמת האלופה יובנטוס - 118 מיליון אירו. סכום זה צפוי לגדול בחודשים הקרובים, עם חתימתו הצפויה של כוכב הקבוצה, פול פוגבה, על חוזה חדש ומשודרג במועדון. "הגברת הזקנה" היא היחידה מבין הקבוצות "הגדולות" בליגה שהעלתה הקיץ את רף תשלום המשכורות שלה.

מילאן במקום השני בליגה מבחינת חשבון השכר - 100 מיליון אירו. רומא שלישית (94 מיליון אירו), והרחק מאחור חולקות את המקום הרביעי אינטר ונאפולי - 70 מיליון כ"א.

השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בליגה הוא דניאלה דה רוסי, קשר רומא - 6.5 מיליון אירו בעונה. גונזאלו היגוואין, החלוץ הארגנטיני של נאפולי, שני עם 5.5 מיליון אירו; קרלוס טבז (יובנטוס, 4.5 מיליון) ומריו גומז (פיורנטינה, 4.25 מיליון) במקומות 3-4; שני שחקניה של מילאן, פיליפ מקסס הצרפתי והרכש הטרי מצ'לסי - הספרדי פרננדו טורס - יקבלו 4 מיליון אירו כ"א.

השכר הנמוך ביותר, כ-100 אלף אירו בלבד - הוא של שוערה המחליף של פיורנטינה, כריסטיאנו לופאטלי.

אגב, מבחינת מאמני הקבוצות בליגה האיטלקית - מוביל את רשימת המרוויחים רפא בניטז, שמדריך את נאפולי - עם 3.5 מיליון אירו בעונה. וולטר מצארי (אינטר) אחריו עם 3.3 מיליון אירו.

נתון אחר שמלמד על מצבה הכלכלי העגום של הליגה האיטלקית: הוצאות נמוכות בשוק ההעברות. לדוגמה: האל סיטי, אחת מהקבוצות היותר קטנות בפרמיירליג האנגלית, הוציאה כ-41 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים - שהם רק כמה מיליונים בודדים פחות ממה שהוציאו ביחד אינטר, מילאן ויובנטוס.