דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה

מפקד מחוז המרכז במשטרה פורש ככל הנראה על רקע הפרסומים לפיהם השתתף במסיבה שערך עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך בשוחד לקציני משטרה

ברונו שטיין  / צלם: מץ 76
ברונו שטיין / צלם: מץ 76

בכיר במשטרה פורש על רקע התנהלות אתית בעייתית: ניצב ברונו שטיין (53), מפקד מחוז מרכז במשטרה, הודיע היום (ד') במפתיע על פרישתו לאלתר ממשטרת ישראל. זאת, על רקע הפרסומים הבוקר כי הוא השתתף במוצאי שבת האחרון במסיבה פרטית שערך עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך בשוחד לקציני משטרה, לרגל גיוס בתו לצה"ל.

שטיין, שנחשב בעבר מועמד למפכ"לות, אמנם כבר סיכם כבר לפני מספר שבועות עם המפכ"ל יוחנן דנינו על פרישתו הצפויה מהמשטרה, ואולם זו אמורה הייתה לקרות רק בעוד מספר חודשים.

שטיין (54) התגייס למשטרה בשנת 1984, וב-2000 הוא מונה לתפקיד ראש אגף המבצעים במרחב ירקון. כעבור כ-4 שנים הוא מונה למפקד מרחב אילת במשטרה ובהמשך למפקד מרחב ציון במחוז ירושלים. בתפקידו זה התמודד שטיין עם שורה של הפגנות חרדים וכן עם הפגנות סוערות של פלסתינים במזרח העיר.

במאי 2011 קיבל שטיין דרגת ניצב ומונה לראש אגף התנועה. הוא שירת בתפקיד שנתיים, שבמהלכן חלה ירידה בכמות תאונות הדרכים החמורות בארץ.

לאחר מכן הועלה שטיין לדרגת ניצב ומונה במאי 2011 לראש אגף התנועה. בשנתיים האחרונות משמש שטיין כמפקד מחוז המרכז.

הבוקר חשף עיתון "הארץ" תמונות שבהן נראה שטיין כשהוא מבלה במסיבה הפרטית שערך פישר, שהמשטרה מנהלת נגדו בימים אלה חקירה סביב כמה פרשיות שוחד.

פישר, שנעצר לראשונה ב-3 ביולי, חשוד בביצוע עבירות של תיווך לשוחד, בכך שביקש לכאורה מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה, בתמורה לסגירת תיקים נגדו. פישר אף נתפס כשהוא מעביר תיק ובו 150 אלף דולר לחסן, לכאורה עבור גומרים במשטרה.

החקירה נגד פישר החלה לאחר שחסן עצמו, שאותו ייצג פישר בעבר, הביא את המידע המפליל לכאורה למשטרה. פישר, מצדו, טוען כי הכספים שקיבל מחסן הם כספי שכר-טרחה שחסן נותר חייב לו.

פישר חשוד בנוסף במעורבות בפרשת הלבנת ההון לכאורה של חברת ב. יאיר הציבורית עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. פישר מייצג את החברה מזה שנים, והוא גם שותף עסקי של בעליה. כמו כן, הוא חשוד בתיווך בשוחד בין עו"ד רועי בר, החשוד במתן שוחד ליזמי נדל"ן בראשון-לציון וברחובות, לבין אנשי משטרה.

טרם שחרורו מהמעצר, ציינה שופטת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ', כי פישר חשוד במספר אירועים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו. "לפחות לגבי חלק מהאירועים הוצג חומר הכולל חשדות מוצקים, שמאחוריהם עומדים אנשים קונקרטיים וגרסאות ברורות".