הבוננזה של סרינה: כך סידרה לה הזכייה בניו יורק 4 מיליון ד'

הטניסאית גרפה 4 מיליון דולר עבור הניצחון בגמר היו.אס אופן, ועוד מיליון במסגרת מענק מיוחד של "סבב הטניס האמריקאי"

סרינה וויליאמס זוכה ביו.אס אופן 2014, טניס / צלם: רויטרס
סרינה וויליאמס זוכה ביו.אס אופן 2014, טניס / צלם: רויטרס

הזכייה של סרינה וויליאמס השבוע ביו.אס אופן לא רק שמה אותה במקום השני בטבלת הזכיות בטורנירי גראנד סלאם לנשים (18, אחרי שטפי גראף) - היא גם סידרה לה את הסכום הגדול ביותר שחולק אי פעם בעולם הטניס - 4 מיליון דולר.

סרינה קיבלה עבור הניצחון בגמר בניו יורק 3 מיליון דולר שמובטחים למנצחת בגמר הנשים, ובנוסף את הבונוס המרבי בסך מיליון דולר שמוענק לטניסאי ולטניסאית שמסיימים במקום הראשון ב"סבב הטניס האמריקאי" (‏US Open Series‏). מדובר על סבב המגרשים הקשים בצפון אמריקה שנמשך חמישה שבועות וכולל תשעה טורנירים בסך הכל (אטלנטה, סטנפורד, וושינגטון, מונטריאול, טורונטו, סינסינטי, ניו הייבן, ווינסטון והיו.אס אופן). רק שלושת הראשונים בדירוג הכללי של הסבב האמריקאי ערב פתיחת היו.אס אופן (גברים ונשים) זוכים לבונוס כלשהו, כאשר את הבונוס המקסימלי בסך מיליון דולר יכול לצבור רק הטניסאי שצבר הכי הרבה נקודות בסבב האמריקאי ערב פתיחת היו.אס אופן, וגם זוכה לאחר מכן בטורניר בניו יורק. סרינה וויליאמס הייתה היחידה שהצליחה לעמוד במשימה.

‏את השיא הקודם רשמו וויליאמס ורפאל נדאל, שגרפו בשנה שעבר את הבונוס המקסימלי, שאז עמד על 3.6 מיליון דולר (2.6 מיליון דולר על הזכייה ביו.אס אופן ועוד מיליון דולר בונוס על הזכייה ב"סבב האמריקאי").

מי שהחמיץ את הבונוס הגדול בסבב הגברים השנה הוא מילוש ראוניץ' הקנדי, שדורג ראשון בטבלת הניקוד של הסבב ערב פתיחת היו.אס אופן, אבל הודח בשמינית הגמר בניו יורק על-ידי קיי נישיקורי, ונאלץ להסתפק בבונוס מופחת מאוד של 70 אלף דולר בלבד. בסך הכל חולקו בונוסים לשישה שחקנים, שלושה גברים ושלוש נשים, בסכום כולל של 1.17 מיליון דולר.

הבונוסים המלאים שחולקו לששת השחקנים ב"סבב האמריקאי" (לא כולל הפרסים שצברו ביו.אס אופן): נשים - סרינה וויליאמס (ארה"ב) 1 מיליון ד'; אנג'ליקה קרבר (גרמניה) 20 אלף ד'; אגנייסקה רדוונסקה (פולין) 6,250 ד'. ‏גברים - מילוש ראוניץ' (קנדה) 70 אלף ד', רוג'ר פדרר (שווייץ) 62.5 אלף ד', ג'ון אייזנר (ארה"ב) 20 אלף ד'.