הכנסות לא צפויות: מכבי ת"א ומכבי חיפה יקבלו כ-265 אלף אירו מאופ"א

המשתתפות באירופה אשתקד יתחלקו בכספי הקנסות שהטילה אופ"א על קבוצות כגון פ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי, שחרגו מתקנות הפייננשל פייר-פליי

ה-ECA, ארגון המועדונים האירופי (הגוף המאגד תחתיו למעלה מ-200 קבוצות מרחבי היבשת), הציע נוסחה לחלוקת הכספים של קנסות הפייננשל פייר-פליי (FFP). מדובר על הקנסות שספגו מועדונים כגון מנצ'סטר סיטי (אנגליה), פ.ס.ז' (צרפת) וזניט סט. פטרסבורג (רוסיה), כמו גם מספר מועדונים נוספים - בעקבות אי-עמידה בתקנות הפיננסיות החדשות, שמגבילות את ההפסדים התפעוליים שקבוצות באירופה יכולות לייצר.

על-פי ההצעה של ה-ECA, שעדיין תלויה באישור סופי מצד הוועד הפועל של אופ"א - 24 מיליון אירו שהיו אמורים להגיע לקבוצות הנ"ל מאופ"א בגין השתתפותן במפעלים האירופיים בעונה הקודמת - יחולקו במהלך החודשים הקרובים בין יתר המועדונים שהשתתפו באירופה אשתקד, אך לא חרגו מהכללים הפיננסיים.

כ-80% מהסכום יחולק שווה בשווה בין הקבוצות שהשתתפו בשלבי הבתים האירופיים בעונה הקודמת - של הצ'מפיונס ליג והליגה האירופית (וכאמור עמדו בתקנות ה-FFP). המשמעות היא שגם מכבי ת"א ומכבי חיפה, ששיחקו אשתקד בשלב הבתים בליגה האירופית - יקבלו כ-265 אלף אירו כ"א (כ-1.2 מיליון שקל).

כ-20% נוספים מסך של 24 מיליון אירו יחולקו בין הקבוצות שהודחו בשלבי המוקדמות - מה שצפוי לייצר הכנסה לא צפויה, אם כי לא גבוהה במיוחד - גם להפועל ת"א והפועל ר"ג (הודחו במוקדמות הליגה האירופית).