דאע"ש ערפו ראשו של שבוי בריטי; מאיימים להרוג אסיר נוסף

בסרטון, הדומה לסרטונים הקודמים שפורסמו בחודש האחרון, נראה האזרח הבריטי דיויד היינס אומר מילים בגנות הנהגת בריטניה, ולאחר מכן נערף ראשו ■ עם סיום המעשה מוצג אסיר נוסף ואיתו האיום - "הוא הבא בתור"

סטיבן סוטלוף / צילום מסך
סטיבן סוטלוף / צילום מסך

סרטון חדש שפרסם ארגון "המדינה האסלאמית" מתעד את עריפת ראשו של אסיר שלישי - הפעיל ההומניטרי הבריטי דיויד היינס. בסרטון, מאיים חבר ארגון הטרור על בנות בריתה של ארצות-הברית המסייעות לה בלחימה נגד הארגון הפועל בסוריה ובעיראק.

מטרת הסרטון שהפיץ ארגון הטרור, הוא שיגור איום כלפי ראש הממשלה הבריטי דיויד קמרון. "על היותך כלב שעשועים, קמרון, אנחנו נגרור את עמך לעוד מלחמה עקובה מדם שלא ניתן לנצח בה", מזהיר לוחם דאעש. "על אזרח בריטי זה לשלם את המחיר של הבטחתך לחמש את כוחות הפשמרגה (הלוחמים הכורדים) נגד המדינה האיסלאמית".

האסיר השבוי דיויד היינס, כמו האזרחים המערביים שנרצחו לפניו, אמר מספר מילים שככל הנראה הוכתבו לו על ידי אנשי הארגון: "למרבה הצער, אנחנו בני העם הבריטי משלמים את המחיר על ההחלטות האנוכיות של הפרלמנט שלנו".

דאע"ש הציגו אסיר נוסף - אלן האנינג

"הלכת אחרי האמריקאים לעיראק כמו שאר ראשי הממשלה הבריטיים לפניך שלא יכולים למצוא את האומץ ולסרב לאמריקאים", אמר היינס.

לוחם דאעש חוזר בסרטון על איומים קודמים שהושמעו לפיהם על ארצות-הברית לחדול מההפצצות האוויריות נגד הארגון בעיראק. בסוף הסרטון, מציג הג'יהאדיסט לבוש השחורים אסיר נוסף - אלן האנינג, אזרח בריטי ופעיל הומניטרי.

לפני כשבועיים העולם הזדעזע מתמונות עריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי סטיבן סוטלוף בידי לוחם הארגון האסלאמיסטי הקיצוני. הארגון הפיץ סרטון תחת הכותרת "מסר שני לאמריקה", בו נראית עריפת ראשו של העיתונאי סטיבן סוטלוף, בן 31, שנחטף לפני כשנתיים בסוריה - הולכות ונצברות תגובות המביעות חלחלה מהמעשה.

בסרטון נראה סטולוף ברגעיו האחרונים כשהוא אומר למצלמה: "מהמעט שידוע לי על מדיניות חוץ, אני זוכר שפעם לא יכולת לנצח בבחירות בלי להבטיח להחזיר את החיילים הביתה מעיראק ומאפגניסטן ולסגור את גואנטנמו. הנה אתה עכשיו אובמה, מתקרב לתום כהונתך, ולא השגת שום דבר מהאמור לעיל ואתה מוליך אותנו, את העם האמריקאי, בתואנות שווא אל תוך האש הבוערת".