פרנסואה ואבי אבוטבול ישלמו 2.3 מ' ש' למשפחתו של רענן לוי

פרנסואה אבוטבול, שהורשע ברצח רענן לוי ב-2004, יישא בתשלום 80% מהסכום ■ אבי אבוטבול, שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, יישא בתשלום 20%

פרנסואה ואבי אבוטבול, האחראים לרצח הנער רענן לוי בשפיים ב-2004, ישלמו למשפחתו של לוי פיצוי בסך כ-2.3 מיליון שקל - כך קבעה היום (א') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דליה גנות.

פרנסואה אבוטבול, שהורשע ברצח לוי, יישא בתשלום 80% מהסכום; אבי אבוטבול, שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, יישא בתשלום 20% מסכום זה.

רענן לוי ז"ל נרצח ב-18 בדצמבר בשעות הלילה, בעקבות קטטה אלימה שפרצה בין שתי קבוצות נערים מנתניה ומראשון-לציון שבילו במקום. לוי, שלא שהשתתף בקטטה, היה בן 19 בלבד במותו.

בעקבות הרצח המזעזע הוגש כתב אישום נגד פרנסואה אבוטבול ואבי אבוטבול וכנגד שי מכלוף. בסופו של יום, ולאחר שמיעת ראיות, הורשע פרנסואה אבוטבול ברצח לוי, ואילו אבי אבוטבול זוכה מעבירת הרצח מחמת הספק, אולם הורשע בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירה של ניסיון לחבול חבלה חמורה שלא כדין.

נוכח הרשעותיהם של פרנסואה ואבי אבוטבול, נגזרו עליהם עונשי מאסר ממושכים. על פרנסואה אבוטבול נגזר עונש של מאסר עולם, ואילו על אבי אבוטבול נגזרו 6 שנות מאסר.

בהמשך הגישה משפחתו של לוי תביעת פיצויים אזרחית נגד פרנסואה ואבי אבוטבול ונגד גורמים נוספים בגין אחריותם למותו של לוי.

"במהלך הימלטותו של המנוח מרוצחיו, הוא נתלה על הג'יפ, שנהגו רדף אחריו, וכתוצאה מכך הוא נגרר על-ידי הג'יפ למשך מספר מטרים, עד לעצירתו. לאחר עצירת הג'יפ ירד הרוצח - פרנסואה אבוטבול - מהג'יפ וניגש לכיוונו של המנוח, אשר גונן על פניו באמצעות ידיו וצעק 'זה לא אני', אולם לדאבון הלב לא נכמרו רחמיו של הרוצח, אשר דקר אותו בחזהו - ליבו ובירכו באלימות אין-קץ ובאכזריות רבה", ציינה השופטת גנות בפסק הדין.

לדבריה, "נקל לשער את אימתו הנוראית של לוי בדקות אלה, טרם מותו, כאשר הבין כי ניסיונו להימלט מרודפיו נכשל וכי דינו נחרץ. נוכח נחישותם, קור-רוחם ואכזריותם של רודפיו לתופסו ולמצות עימו את הדין בהתאם לסולם הערכים המעוות, העברייני והחולני, על-פיו הם חיים, ניתן רק לשער את החלחלה הנוראית והמצמררת שאחזה בלוי, עת הכיר במלוא משמעותה של הסיטואציה בה הוא נתון והפנים את עובדת מותו הקרב.

"מדובר בנער צעיר בן 18 שנים, אשר כל עתידו היה לפניו, ואשר העולם העברייני, אליו שייכים הנתבעים, זר לו ורחוק ממנו. גדיעת פתיל חייו של המנוח בגיל כה צעיר ובאלימות כה רבה, תוך קיצור תוחלת חייו באופן משמעותי מאד, הינה טראגית, וצריכה להילקח בחשבון בעת פסיקת הפיצוי בגין בגין ראש נזק זה".

נוכח האמור, ונוכח האכזריות האיומה שבה נרצח לוי והסבל שעבר עליו בדקות הארוכות לפני לרציחתו, קבעה השופטת כי על הרוצחים לפצות את משפחתו ב-1.3 מיליון שקל בגין הכאב והסבל שגרמו להם.

בנוסף חייבה השופטת את הנתבעים לשאת בהוצאות הקבורה של לוי בסך 20 אלף שקל, ולשלם למשפחתו בנוסף פיצוי בסך של כמיליון שקל בגין אובדן השתכרות בשנות חייו האבודות של לוי.

משפחתו של רענן לוי מיוצגת בידי עו"ד אפי נוה ממשרד אטיאס-נוה.