הטיפ היומי: השקעה סולידית במניה בריטית

באופנהיימר מרוצים מאסטרטגיית ההתרחבות של Whitbread

חברת Whitbread / צילום: רויטרס
חברת Whitbread / צילום: רויטרס

חברת Whitbread נסחרת בלונדון בשווי של כ-7.7 מיליארד פאונד. החברה מחזיקה בשני מותגים מרכזיים: רשת בתי הקפה הגדולה בבריטניה, Costa Coffee, ורשת בתי המלון הגדולה במדינה, Premiere Inn. בנוסף, לחברה פעילות לא גדולה של מסעדות, בעיקר בסמוך לבתי מלון שהיא מפעילה.

באחרונה פרסמה החברה עדכון על המכירות ל-11 השבועות שהסתיימו ב-14 באוגוסט (רבעון שני של השנה הפיסקלית 2014-2015). החברה ייצרה צמיחה אורגנית מרשימה ברבעון השני ובחציון הראשון במותגים המובילים שלה. ציפיות השוק היו לצמיחה אורגנית נמוכה יותר - ב-Costa Coffee הצפי היה לצמיחה אורגנית של 5.3% ברבעון השני והחברה צמחה ב-7.3%; וב-Premiere Inn הצפי היה ל-7.7% והצמיחה הייתה 9.2%.

הצמיחה הגבוהה של מותג המלונות נתמכה במצב משופר של שוק המלונאות בבריטניה, שנהנה מהמצב הכלכלי הכולל בבריטניה. בנוסף גם אירועים חד-פעמיים, כמו תערוכת התעופה ב-Farnborough לפני מספר חודשים, סיפקו רוח גבית לפעילות זו. המותג Premiere Inn נהנה מצמיחה של 8.6% בקריטריון ה-RevPAR (קריטריון מוכר בעולם המלונאות, המודד את כלל ההכנסה מלינות בבתי מלון בהתחשב בשיעורי התפוסה) ושל 3.1% בשיעור התפוסה (שהגיע לשיא כל הזמנים - 87%).

התוצאות הטובות של Costa Coffee נתמכו במספרים נוחים יחסית להשוואה מהתקופה המקבילה ובמזג אוויר נוח בתקופה הרלוונטית.

Whitbread העלתה את תחזית ה-CapEx (הוצאות הוניות) שלה ל-2015-2016 מ-400 מיליון אירו ל-500 מיליון אירו, בשל רכישת שלושה בתי מלון נוספים בבריטניה בבעלות מלאה. הנהלת Whitbread מאמינה שהחברה נמצאת במסלול הנכון לקראת שנה טובה נוספת. האסטרטגיה ממשיכה להיות שילוב בין צמיחה אורגנית לצמיחה דרך התרחבות - ב-2014-2015 צפויה החברה להוסיף 4,500 חדרי מלון וכ-300 סניפים חדשים של Costa Coffee. העדכון הרבעוני ממחיש שוב את הצלחת האסטרטגיה.

נזכיר שיעדי החברה ל-2018 כוללים הגדלת מספר חדרי רשת Premiere Inn מ-57 אלף ל-75 אלף, לצג הגדלת נתח השוק והתרחבות מחוץ לבריטניה; וכן הגדלת המכירות של Costa Coffee מ-1.2 מיליארד פאונד ב-2014 ל-2 מיליארד פאונד, לצד הגדלת מספר הסניפים והתרחבות בחו"ל, בדגש על סין.

החברה הוכיחה בעבר את יכולתה ליישם בהצלחה את אסטרטגיית ההתרחבות שלה, תוך שמירה על שיעורי צמיחה אורגניים ושיעורי רווחיות גבוהים. מסיבות אלו, אנחנו מאמינים כי מניית Whitbread מהווה אפשרות אטרקטיבית להשקעה.

* הכותב הוא אנליסט באופנהיימר ישראל

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם