אברטון תבנה אצטדיון חדש ב-200 מיליון ליש"ט

קבוצת הפרמיירליג הציגה תכנון לתחליף שיכיל 50 אלף מקומות עבור גודיסון פארק; במקביל, בליברפול על-סף השגת אישור להגדלת אנפילד

קווין מיראלס, אברטון, פרמיירליג / צילום: רויטרס
קווין מיראלס, אברטון, פרמיירליג / צילום: רויטרס

תנופת אצטדיונים במרסיסייד: מועדון הכדורגל של אברטון חשף אמש (ב') תוכנית לבניית מגרש חדש, בן 50 אלף מקומות ישיבה, שיחליף את גודיסון פארק המיושן המשמש כבית של הקבוצה מצפון-מערב אנגליה מאז סוף המאה ה-19.

עלותו של הפרויקט, שכולל גם שותפות עם חברת נדל"ן לפיתוח איזור המגרש והקמת פרויקט מגורים בסביבתו - מוערכת ב-200 מיליון ליש"ט. המימון יושג בין היתר באמצעות תמיכה עירונית, מכירת השטח עליו יושב גודיסון פארק, והשגת חסות מחברה מסחרית על שמו של האצטדיון.

הבעלים של אברטון הוא יזם התיאטרון והקולנוע ביל קנרייט. קבוצת הפרמיירליג סיימה את עונת 2012/13 עם רווח נקי קטן של 1.3 מיליון ליש"ט, אחרי שבין 2005/06 ל-2011/12, ההפסד הכולל שלה הצטבר לכדי 44.7 מיליון ליש"ט.

בעוד הפרויקט של אברטון נמצא רק בחיתוליו ועדיין אמור לעבור מכשולים כלכליים ובירוקרטיים, הרי שהקבוצה הבכירה יותר של העיר, ליברפול, כבר בדרך לשדרוג המתקן שלה - אנפילד. בשבוע הבא צפויה מועצת העיר להכריע לטובת שיפוץ מאסיבי במגרש המיתולוגי, בעלות של 75 מיליון ליש"ט, שתוסיף כ-8,500 מקומות ישיבה לאצטדיון שתכולתו כיום נאמדת ב-45.3 אלף מקומות.