בבו קובו תובע את ידידו דן וולפרט: שרף לי מעל 3 מיליון שקל

איש העסקים טוען כי דן וולפרט שכנע אותו לנהל עבורו תיק השקעות, ניצל את האמון המוחלט שנתן בו, התרשל, רכש עבורו מניות בניגוד אינטרסים וגרם לו להפסד של מיליוני שקלים ■ וולפרט בתגובה: "תביעה הזויה וחסרת בסיס"

בבו קובו / צילום: יוסי כהן
בבו קובו / צילום: יוסי כהן

המיליארדר ואיש העסקים אליעזר (בבו) קובו, בן זוגה של הדוגמנית והשחקנית מירי בוהדנה, הוא איש עסקים מצליח, שאת עיקר הונו עשה בעסקאות נדל"ן. בין היתר מחזיק קובו בשוק קמדן (50%), ששוויו מוערך במיליארדי שקלים.

עם זאת, הניסיון המסחרי והחוש העסקי של קובו לא הכינו אותו למסחר בבורסה, ובכל שנותיו כאיש עסקים הוא לא רכש או מכר ניירות ערך, ולא הייתה לו כל הבנה בתחום.

הפעם הראשונה שבה החליט קובו להיכנס לבורסה הייתה בשנת 2009, אז שכנע אותו שכנו ברשפון וידידו הקרוב באותה תקופה, איש העסקים דן וולפרט, לנהל עבורו תיק ניירות ערך. הניסיון הזה הסתיים, לפי שעה, בפיצוץ בין השניים ובתביעה בסך כ-3.1 מיליון שקל שהגיש לאחרונה קובו נגד וולפרט לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בתביעה שהגיש קובו, באמצעות עורכי הדין ערן פלס ויואב מוזר, הוא מגולל את טענותיו נגד וולפרט. לדברי קובו, במהלך 2009 הוא שודל על-ידי וולפרט כי וולפרט ינהל עבורו תיק ניירות ערך.

"הנתבע הסביר לתובע כי יש לו ניסיון רב בניהול תיקי השקעות, קשרים עם אנשי-מפתח בשוק ההון, וקירבה לבעלי-שליטה בחברות ציבוריות, וכי ניהול התיק על-ידו יניב לקובו רווחים גבוהים".

לדברי קובו, הוא השתכנע להשקיע דרך וולפרט, וסוכם ביניהם כי וולפרט יקבל ממנו 20% מהרווח שייווצר בתיק ניירות הערך.

קובו טוען בתביעתו כי הוא "נתן אמון מוחלט ויד חופשית לוולפרט, תוך אמון מוחלט בכישוריו וביכולתו המקצועית כפי שהציג את עצמו, לנהל עבורו את תיק ניירות הערך בתקופה שבין ספטמבר 2009 לפברואר 2013".

לדברי קובו, במסגרת פעילותו העסקית הוא נדרש לחתום על מסגרת אשראי של 3 מיליון שקל לטובת ההשקעה בתיק ניירות הערך שניהל עבורו וולפרט. "קובו סמך על וולפרט ונתן בו אמון מוחלט, ולא התעניין באופן ניהול תיק ההשקעות על-ידי וולפרט, שמעולם לא עדכן את קובו לגבי מדיניות ההשקעה ו/או זהות המניות שאותן בחר לרכוש ו/או למכור".

לטענת התביעה, בדיעבד התברר לקובו כי "וולפרט ניהל את תיק ניירות הערך שלו בצורה רשלנית, תוך שרכש מספר מצומצם של מניות ספקולטיביות ובהיקפים גדולים. זאת, תוך שלמרבית המניות שרכש לתיק ישנו מכנה-משותף, והוא שמרבית המניות האלה מוחזקות על-ידי אותם בעלי עניין".

קובו אף צירף לתביעתו את פירוט ההחזקות בתיק ניירות הערך שניהל עבורו וולפרט על-פי הנטען.

לדברי קובו, כאשר וולפרט והוא נפגשו במשך כל תקופת ניהול התיק, וולפרט נהג להרגיע אותו ואמר לו: "אל תדאג, הכול בסדר, מקסימום יש הפסד קטן".

בהמשך, טוען קובו, התברר לו כי וולפרט גרם לו להפסדים העולים על 3 מיליון שקל כתוצאה מניהול כושל של התיק ורשלנות רבתי מצדו של וולפרט.

לטענת התובע, "לא זאת אף זאת, מבדיקת התנועות בחשבון ניירות הערך עולה בדיעבד כי וולפרט נטש את ניהול תיק ניירות הערך של קובו כבר בינואר 2011, בלי שעדכן את קובו ולא דאג לממש את תיק ניירות הערך שבניהולו, ולא הציע לקובו להעביר את התיק למנהל אחר".

עוד טוען קובו כי בנוסף התברר לו כי וולפרט העמיד את עצמו במצב של ניגוד אינטרסים חמור ורכש מניות שבהן היה לוולפרט עניין אישי, מניות של עילדב השקעות ואף של מקורבים של וולפרט. לטענתו, וולפרט החזיק זמן ממושך ולא סביר את מניות "החברות המקורבות" ואת יתרת המניות בתיק ללא שגילה יוזמה, והוא גם לא ניסה לממש ברווח חלק מהמניות.

עוד נטען בתביעה כי בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות, היה על וולפרט להודיע בכתב לקובו על קיום ניגוד העניינים בכל הנוגע לרכישת המניות של החברות המקורבות אליו.

"וולפרט ניצל באופן מחפיר את האמון שנתן בו קובו ו'שרף' למעשה מעל 3 מיליון שקל מכספיו של קובו. וולפרט ניצל לרעה את קובו במקרים נוספים, ומפאת הרגישות לא יורחב העניין בתביעה זו", סיכם קובו את תביעתו.

וולפרט: "תביעה הזויה וחסרת בסיס"

"התביעה שהגיש נגדי בבו קובו היא חסרת בסיס, מופרכת והזויה. מעולם לא ניהלתי תיקים של אף אחד, אלא רק עזרתי לקובו בדברים שביקש ממני. אני מאמין שהאמת הזו תצא לאור, ומאחל לקובו שתהיה לו שנה טובה ושרק יהיה בריא. כואב לי הלב עליו, וכואב לי הלב שחברות של 30 שנה בינינו מסתיימת בצורה הזו, אבל האמת תנצח" - כך אמר היום (ב') ל"גלובס" דן (דני) וולפרט, בתגובה לתביעה בסך 2.4 מיליון שקל שהגיש נגדו איש העסקים ושכנו ברשפון, אליעזר (בבו) קובו, בטענה כי וולפרט התרשל בניהול תיק השקעות עבור קובו ו"שרף" לו 3 מיליון שקל.

דני וולפרט הוא איש עסקים מוכר ומקורב מאוד למועדון הכדורגל של הפועל תל-אביב ולבעליה לשעבר, מוני הראל. וולפרט הוא בעל מניות בחברת עילדב, ובבעלותו גם חלק מחברת הנדל"ן טאגור קפיטל.

בנובמבר 2013 עלה שמו של וולפרט לכותרות, אחרי שלרכב האאודי היוקרתי שלו, שחנה בסמוך לביתו ברשפון, הוצמד מטען חבלה. הרכב התפוצץ, אך איש לא נפגע מהפיצוץ. לאחר הפיצוץ אמר וולפרט כי הוא לא יודע מי יכול היה לנסות לפגוע בו. הפרשה טרם פוענחה על-ידי המשטרה.

 דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב
  דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב