"הסלוגן הוא 'חניה לכל עובד' - מה שאין במגדלים אחרים"

מנכ"ל חברת עתידים: "באמצע 2015 יהיה היתר, ונחליט על הקמת מגדל נוסף"

לאחרונה הסתיים אכלוס מגדל עתידים בקרית עתידים בצפון תל אביב, לאחר שנים ארוכות של שיווק לא פשוט ולאחר שנחשב ל"פיל לבן" ענק בצפון מזרח העיר. המגדל, בבעלות חברת "עתידים" המוחזקת על ידי שותפות יוצאת דופן של עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב, כולל 35 קומות, 65 אלף מ"ר, 3,000 מ"ר מסחר, 50 אלף מ"ר חניון תת קרקעי, ועובדים בו כיום 4,000 עובדים. אלקה אילני, מנכ"ל חברת עתידים, מגלה כי בימים אלה מגישה החברה בקשה להקמת מגדל נוסף בצמוד.

"נכון שהיו לנו ימים קשים בשיווק, אבל היום אני יכולה להגיד שהמגדל הוא הצלחה", מספרת אילני, "שיווקנו קומות שלמות, שכל אחת מהן בשטח של 2,000 מ"ר. המגדל התחיל להתאכלס בינואר 2013, והשוכרים הראשונים היו חברת נתיבי גז, מדינול וסיטי בנק ששכרו כל אחד כמה קומות. בסוף הגיעה כלל ביטוח ששכרה 21 קומות, וזה הוכיח שאכן חסרים שטחים גדולים. אין היום הרבה מגדלים שיכולים להציע לחברות גדולות קומות שלמות".

- אבל נאלצתם להתפשר במחיר. אין הרבה מגדלים מבוקשים בתל אביב שמושכרים במחיר שלכם.

"המחיר הממוצע שמשלמים במגדל עתידים הוא 70 שקל למ"ר (בסיטי של תל אביב המחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-120 שקל למ"ר), אבל זה לא כולל דמי ניהול שהם עוד 22 שקל למ"ר. מצד שני, כל הקריה בתפוסה של 98% והמחיר הממוצע בקריה הוא 65 שקל למ"ר. קרית עתידים הוותיקה כוללת 10 בניינים קיימים, שעובדים בהם 4,000 איש ב-100 חברות, וכעת עם המגדל החדש ישנם 8,000 עובדים. המחזור השנתי של הקריה היה עד כה 100 מיליון שקל, ומגדל עתידים הכפיל את המחזור השנתי ל-200 מיליון שקל, הכנסות שמתחלקות באופן שווה בין העירייה לאוניברסיטה".

- השוק מוצף כעת בתוכניות למשרדים. מתי תממשו את התוכניות שלכם למגדל הנוסף?

התב"ע של קרית עתידים כוללת בסך הכל 13 בניינים, 11 כבר קיימים, ואת המגדל הנוסף אנחנו מתכננים לקראת היתר בנייה כעת. הוא יוקם בצמוד למגדל עתידים החדש ויכלול 30 קומות, 50 אלף מ"ר מעל הקרקע, ו-50 אלף מ"ר מתחת לקרקע.

"לקראת קבלת ההיתר נבחן שוב את השוק. נכון ששוק המשרדים היום לא פשוט, אבל לוקח 4 שנים לבנות מגדל כזה. אף חברה לא שוכרת שטחים במגדל שיוקם בעוד 4 שנים. חברות גדולות חותמות על חוזי שכירות שנה מראש, כשהבנייה נמצאת לקראת סיום. הסלוגן שלנו הוא גם 'חניה לכל עובד', מה שאין למצוא במגדלים אחרים. אני מאמינה שנושא ההיתר ייקח כמה חודשים ולקראת אמצע שנה הבאה נצטרך להחליט לגבי יציאה לשיווק ובניית המגדל ה-12. חוץ ממנו יש לנו תב"ע למגדל ה-13 והאחרון, אבל הוא כבר מיועד לעתיד היותר רחוק, כמו גם בחינה מחודש של הגדלת כל זכויות הבנייה בבניינים הקיימים בקריה הוותיקה, במטרה להעלות גם אותם לגובה".