רכבה של השופטת מלכה אביב הוצת ליד ביתה בהרצליה

המשטרה מעריכה כי ההצתה אינה קשורה לכהונתה של אביב כשופטת, אלא לסכסוך שכנים שבו מעורב בנה

השופטת מלכה אביב / צילום: בירן בוצ'צ'ו
השופטת מלכה אביב / צילום: בירן בוצ'צ'ו

רכבה של שופטת בית משפט השלום בירושלים, מלכה אביב, הוצת הלילה בחניית ביתה שבהרצליה. גם רכבו של בנה שחנה בסמוך, הוצת ונשרף.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי ההצתה אינה קשורה לכהונתה של אביב כשופטת, וההערכה היא כי מדובר בסכסוך שכנים שבו מעורב בנה.

האירוע התרחש בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר. לפי החשד, אלמוני שהסתיר את פניו עם בגד התקרב לבית השופטת, המתגוררת לסירוגין בדירה בהרצליה ובבית בירושלים.

בידי המשטרה יש תיעוד מצולם בו נראה החשוד בהצתה הולך אל הבית ברחוב קיבוץ גלויות בעיר. בסרטון הוא נראה מטפס על הגדר סביב חצר הבית, שופך חומר דליק על כלי הרכב ואחר-כך מצית אותם. השופטת הבחינה בלהבות ומיהרה להזעיק את המשטרה ואת מכבי אש.

עו"ד אלי סבן, המייצג את בנה של השופטת, סיפר: "אנו חושדים שמדובר בהצתה על רקע הסכסוך עם אחד השכנים. בעבר כבר היו התנכלויות לשופטת ולבנה. פיזרו עכברים בשטח הדירה ואף הקימו בחצר הסמוכה לול תרנגולות שהפריע את מנוחתם. מה שנעשה הלילה זו חציית כל הקווים. בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים".

כאמור, גורם במשטרת תל-אביב העריך אף הוא כי ההצתה של כלי הרכב אינה קשורה לעבודת השופטת: "היא אינה מאוימת. החשד הוא כי מדובר בסכסוך ישן שבו מעורב בנה עם אחד השכנים".

לפי שעה לא הוחלט בהנהלת בתי המשפט אם לשנות את סידורי האבטחה סביב השופטת עקב האירוע.