ברוב מוחלט: אושר מתווה ההשקעה בקבוצת דורי

במסגרת מתווה ההשקעה, תזרים גזית גלוב לקבוצת דורי, החברה האם של דורי בניה, 130 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של 70 מיליון שקל

חיים כצמן / צלם: תמר מצפי
חיים כצמן / צלם: תמר מצפי

קבוצת דורי עדכנה לפני זמן קצר כי בעלי מניותיה אישרו את מתווה ההשקעה שמתכננת לבצע בה בעלת השליטה בה, גזית גלוב, הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

כל המשקיעים המוסדיים הגדולים בדורי קבוצה תמכו במתווה, שעבר ברוב מוחלט (97.7%).

במסגרת מתווה ההשקעה, תזרים גזית גלוב לקבוצת דורי, החברה האם של דורי בניה, 130 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של 70 מיליון שקל.

קבוצת דורי מצידה, מתחייבת כי הכספים שתקבל מגזית גלוב - הן מהנפקת מניות והן של מסגרת האשראי, "ישמשו ברובם המכריע לחיזוק מבנה ההון, הנזילות ותזרים המזומנים של דורי בניה, ובכללם העמדת אמצעים נזילים בהתאם לצרכיה השוטפים של דורי בניה.

בנוסף, גזית גלוב תעביר לקבוצת דורי את זכויותיה והתחייבויותיה בגין קווי אשראי בהיקף של 250 מיליון שקל, שהעמידה גזית גלוב לדורי בניה בחודשים האחרונים, כנגד הנפקת שטר הון בערך נקוב דומה.

השקעתה של גזית גלוב בקבוצת דורי מגיעה בעקבות הקטסטרופה העסקית שהתרחשה בדורי בניה, החברה הבת של דורי קבוצה, שסיכמה את המחצית הראשונה של 2014 בהפסד ענק של 291 מיליון שקל, גירעון של 235 מיליון שקל בהון העצמי והפסד המצטבר לסכום של 423 מיליון שקל בשנה וחצי האחרונות.

אלה הגיעו בהמשך להודעתה מלפני כחודשיים כי "קיימת סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה, לעומת האומדנים שהיו קיימים בידיה עד כה".