חיליק שריר מצטרף לקשת: ימונה לסמנכ"ל התוכניות

קשת מפצלת את תפקידי ניהול התוכן - חיליק שריר ינהל את התוכן, רן תלם יפתח תכנים חדשים ■ ‎שריר שימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל התוכן של חדשות 2

חיליק שריר / צילום:  איל יצהר
חיליק שריר / צילום: איל יצהר

סמנכ"ל התוכן של חברת החדשות של ערוץ 2, חיליק שריר, מצטרף להנהלת קשת וימונה לסמנכ"ל התוכניות של הזכיינית, לצד רן תלם שישמש כסמנכ"ל התוכן של החברה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הוחלט לפצל את תפקידי ניהול התוכן בקשת, כאשר שריר יהיה אחראי על אסטרטגיית התוכן של שידורי קשת בערוץ 2, ואילו תלם ימשיך להוביל את תחום יצירת התוכן, תוך התמקדות בפיתוח תוכניות חדשות בתחומי הבידור והדרמה בישראל ובעולם.

בקשת אומרים כי המבנה החדש יאפשר העמקה והרחבה של כל אחד התחומים, והוא מבוסס על מודל מוכר בעולם בגופי שידור, בו קיימת הפרדה בין רשת השידור וניהול התוכניות לבין פיתוח התכנים.

"שינוי ומיקוד התפקיד יאפשרו את העמקת העבודה על הפיתוחים העתידיים בתחומים אלה והגברת קצב ייצורם של תכנים ישראלים מקוריים יחד עם בתי התוכן והיוצרים בארץ ובעולם, זאת לנוכח הכישרונות הישראלים וההזדמנויות הקיימות היום בשוק הישראלי והבינלאומי", אומרים בקשת.

ב-7 השנים האחרונות כיהן שריר כסמנכ"ל התוכן של חדשות 2, ובעבר שימש בתפקיד סגן עורך "מעריב". את דרכו בעולם התקשורת עשה בגלי צה"ל. הוא יהיה אמון על תקציב לוח השידורים של קשת ותכנונו, רצועות השידור, פיתוח אקטואליה ודוקומנטרי, קשרי הפקות וממשקים עם שאר מחלקות המטה.

תלם יעבוד עם חברות ההפקה והיוצרים בישראל במטרה לחזק את תהליכי היצירה, הצמיחה וההתרחבות.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר כי "השינוי הזה בא בראש ובראשונה עם ההכרה כי ההתמקדות שלנו בתכנים מקוריים דורשת השקעה רבה של זמן, תשומת-לב ומשאבים. רן תלם יוכל עתה להתמקד בעבודה היצירתית הרבה עם המפיקים, היוצרים ואנשי התוכן של קשת. המטרה תמשיך להיות לחפש ולחדש, כפי שהיטיב רן לעשות בשנים האחרונות. מעתה הוא יוכל להרחיק, תרתי-משמע, עוד יותר בעשייה.

"אנו שמחים מאד על הצטרפותו של חיליק שריר כסמנכ"ל התוכניות של קשת. חיליק עשה דרך ארוכה ורצופת-הישגים בתחום העיתונות בכלל וחברת החדשות בפרט. אנו סבורים כי הגעתו לניהול תחום התוכניות תעניק לנו מבט חדש ומקורי על התוכניות שלנו. ניהול התוכניות של קשת בערוץ המסחרי הוא בליבת העשייה של החברה, ולכן מדובר בתפקיד מאתגר מאין כמותו. לחיליק הכישרון והיכולת להתמודד בהצלחה עם האתגר ולהטביע את חותמו".

תלם מסר כי "האפשרות להתפנות במלוא מאת האחוזים לעבודת פיתוח התוכן היא הזדמנות ואתגר. אנחנו מסתכלים קדימה על עבודתה של קשת כגוף תקשורת, בתקופה שבה ההגדרה של תוכן הולכת ומשתנה, ואנו מזהים צורך שקיים לתוכן טוב מקורי וחדשני. אנחנו חושבים ומאמינים שיש לנו אפשרות ללכת גם למקומות האלה ולבסס שיתופי-פעולה עם חברות ההפקה בארץ ועם מיזמים מסביב לעולם.

"אני שמח מאוד על הצטרפותו של חיליק לקשת, איש טלוויזיה מצוין, שאני בטוח שימצא בקשת בית חם ומסקרן. אני בטוח ששיתוף-הפעולה בינינו יעזור לקשת להמשיך ולגדול. ברוך הבא".

שריר מסר כי "חברת החדשות של ערוץ 2 הייתה לי בית חם במשך 7 שנים. מקום עבודה נדיר, שעובדיו מקצוענים מהמעלה הראשונה, יודעים לשלב את עבודתם עם יכולות אנושיות יוצאות דופן. הם יחסרו לי מאוד. אבל אחרי כמעט 20 שנה בעולם העיתונות החלטתי לצאת לדרך חדשה המשלבת אתגרים חדשים. אני אסיר-תודה לאבי וייס, מנכ"ל חדשות 2, שאפשר לי לצעוד לצדו בדרך בה סלל, ונרגש לקראת העבודה החדשה בקשת".