ג'וב אינפו: צניחה של 50% בביקוש לעבודה בהיי-טק ברבעון 3

חברת ההשמה שלחה 48% פחות קורות חיים בתחום התוכנה לעומת הרבעון המקביל ב-2013, ובתחום האינטרנט נרשמה ירידה של 49%

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

האם הביקוש לעבודה בהיי-טק בישראל מתחיל להידרדר? כך לפחות לפי סיכום הרבעון השלישי של 2014 שענף ההיי-טק שביצעה חברת ההשמה להיי-טק Jobinfo. לפי הנתונים, נרשמה ירידות חדות של כ-50% במספר קורות החיים שנשלחו למעסיקים בתחומים המובילים של ענף ההיי-טק בישראל.

לפי פילוח הנתונים, בתחום התוכנה נרשמה ירידה של 48% בביקוש של עובדים לעבודה בתחום לעומת הרבעון המקביל ב-2013, ובתחום האינטרנט נרשמה ירידה של 49%. שני תחומים אלו נחשבים לתחומים החזקים והמובילים בתעשייה.

ב-Jobinfo בחנו את מספר קורות החיים שהופנו למשרות בהיי-טק בהשוואה רבעונית עם התפלגות גודל החברות. ההשוואה היא של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אל מול שלושת הרבעונים של 2013.

הביקוש לעבודה בהייטק ברבעון השלישי
 הביקוש לעבודה בהייטק ברבעון השלישי

לפי הנתונים ניתן לראות כי ברבעון השלישי נמשכה מגמת הירידה בשליחת קורות החיים למשרות האינטרנט והתוכנה מהרבעונים הקודמים: נרשמו ירידות ממוצעות של 48% בהפניית קורות חיים למשרות תוכנה ושל 49% למשרות אינטרנט. עוד נמצא כי ברבעון זה נרשמה ירידה חדה של 84% בהפניית קורות חיים למשרות אינטרנט בחברות הסטארט-אפ וירידה של 48% למשרות תוכנה בחברות אלו. רק בחברות קטנות (0-50 עובדים) בתחום האינטרנט נראו ביקושים ערים מאוד (עלייה של 127%) מצד מחפשי העבודה ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני של 2014 נרשמו ירידות של 45% במספר קורות החיים שנשלחו למשרות תוכנה ושל 34% למשרות אינטרנט. הירידות נרשמו בכל גדלי החברות והירידה הגבוהה ביותר היא בחברות הסטארט-אפ.

ברבעון הראשון של 2014 נרשמה עלייה של 153% בשליחת קורות חיים לחברות קטנות מתחום האינטרנט המונות עד 50 עובדים לעומת התקופה המקבילה בשנה קודמת. ירידה חדה של 76% נרשמה בפונים לחברות הסטארט-אפ בתחום האינטרנט.

בממוצע סך כל קורות החיים שהופנו למשרות תוכנה עלה ברבעון הראשון ב-4% ולמשרות האינטרנט ב-2%. מבחינת ההתפלגות על פי גודל החברות נמצא כי ברבעון הראשון נרשמה עלייה בולטת של 33% בשליחת קורות חיים למשרות תוכנה בחברות המונות מעל 500 עובדים ועלייה של 11% בחברות הסטארט-אפ. בחברות המונות 50-500 עובדים נרשמה עליה ממוצעת 28% בשליחת קורות חיים למשרות בתחום האינטרנט.

לדברי אילנה אחימאיר, מנכ"לית Jobinfo, "לא ניתן לומר באופן גורף כי נתוני הירידות של רבעון 3 מצביעים על ירידה מתמשכת בביקושים או קשיים בשוק ההיי-טק, אלא בשילוב הבעייתי שנוצר ממציאות מבצע 'צוק איתן' ויציאת הילדים לחופש הגדול. אנשים היו עסוקים בביטחונם האישי ודאגה לעתיד ולא בבחינת התפתחות קריירה עתידית וזה מובן לגמרי. עם זאת, ולמרות הנתונים הלא משמחים עד כה השנה, אנחנו אופטימיים לקראת הרבעון האחרון של 2014, וזאת מאחר והחברות לא הפסיקו לגייס".