בדיקות פוליגרף לאלפי קציני משטרה; חלקם מסרבים להגיע

בהנחיית דנינו, קצינים בדרגת סגני ניצב ומעלה יעברו פוליגרף, ובהמשך גם שוטרים בתפקידים רגישים ■ המפכ"ל: "מי שלא יעשה זאת ימצא עצמו מחוץ לארגון"

רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן
רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן

על רקע הטלטלות האחרונות במשטרת ישראל, בגלי צה"ל נחשף הבוקר (ג') כי בעקבות החלטת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, שכל קצין מדרגת סגן ניצב ומעלה יעבור בדיקת פוליגרף הכוללת שאלות אינטימיות - ניסו קצינים לחמוק מהבדיקה.

כשנודע על כך למפכ"ל, הודיע דנינו כי כל מי שלא ישלים את ההליך עלול למצוא את עצמו מחוץ לארגון.

בנוסף, נודע כי בכוונת המפכ"ל לשלוח לבדיקת פוליגרף גם שוטרים בתפקידים רגישים, כדי לוודא שהם חפים מפרשיות מביכות. שוטרים שבדיקתם תהיה בעייתית - הסיבה לכך תיבחן, והם יטופלו בהתאם.

בינתיים, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל מתרוקן מקציניו. תוך שבועיים פרשו שניים מבכיריו - תחילה זה היה ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז המרכז, שהודיע על פרישה, ולפני יומיים הצטרף אליו מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שמיד אחרי החגים יפשוט את המדים. פריינטי החליף בתפקיד את ניצב ניסו שחם, שפרש עקב האשמתו בהטרדות מיניות.

למקורביו הסביר פריינטי כי החליט לא להגיש את מועמדותו על תפקיד השוטר מספר אחת משום שאיננו מוכן להיות חלק ממסע ההשמצות והלכלוכים המאפיינת את ההתמודדות למפכ"לות. פריינטי ידע שככל שסיכויו לרשת את מקומו של דנינו יגדלו - כך ינסו גורמים שונים לחטט בעברו ולשלוף משם שפנים.