התאחדות סוכני הנסיעות: לא להטיל מע"מ על כרטיסי טיסה

התאחדות סוכני הנסיעות צפויה לעתור לביהמ"ש במטרה למנוע הטלת מע"מ על מכירת כרטיסי טיסה הנרכשים באמצעות סוכני נסיעות בלבד (לא כולל אינטרנט)

התאחדות סוכני הנסיעות צפויה לעתור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב במטרה למנוע הטלת מע"מ על מכירת כרטיסי טיסה הנרכשים באמצעות סוכני נסיעות בלבד (לא כולל אתרי אינטרנט).

לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, ההחלטה של כ-100 סוכני נסיעות החברים בהתאחדות לעתור לבית המשפט התקבלה לאחר שחילוקי דעות שהתגלעו בנושא בין ההתאחדות לבין רשות המסים לא יושבו.

"מאז קדמת דנא לא גבתה המדינה ולא נהנתה מהכנסות מע"מ בגין מכירת כרטיסי טיסה. לאחרונה מנסה המדינה, באופן חד-צדדי ובניגוד לכוונת ולשון החוק, לגבות מע"מ ממכירת כרטיסי טיסה הנמכרים באמצעות משרדי הנסיעות בלבד", אומר פתאל.

עוד לדבריו, "תמוהה בעינינו מדיניות מע"מ. בעוד שגורמים בינלאומיים פועלים בשוק המקומי ללא כל חבות מס, לא מע"מ ולא מס הכנסה, כמו גם חברות התעופה המוכרות בשיווק ישיר - באה המדינה ומנסה לשנות סדרי עולם באופן שידחק כליל את משרדי הנסיעות מהשוק.

"קיומם של סוכני הנסיעות מבטיח שוק משוכלל ותחרותי, ובלעדיהם יעלו המחירים לצרכנים. כבר כיום שולטים במסחר האלקטרוני מספר מצומצם מאוד של גורמים, המכתיבים לחברות התעופה ולבתי-המלון מדיניות הפועלת לטובתם של גורמים אלה בלבד".

עוד אומר פתאל כי "גביית המסים תסכן את המשך קיומו של הענף".