זאפ הרוויחה 7.7 מ' ש' במחצית הראשונה של השנה

במחצית השנייה של השנה צפויה ירידה בקצב הצמיחה בשל השפעת מבצע "צוק איתן" והוצאות הקשורות לתהליך מכירת החברה שבבעלות מוסדיים

ניר למפרט / צלם: איל יצהר
ניר למפרט / צלם: איל יצהר

על רקע המאמץ המתמשך למכירת קבוצת אתרי האינטרנט זאפ (לשעבר דפי זהב), מסכמת החברה מחצית ראשונה חיובית ב-2014. מדוחות החברה שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הכנסות הקבוצה צמחו בכ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והגיעו לכ-100 מיליון שקל. ברבעון השני ההכנסות הגיעו ל-51 מיליון שקל, צמיחה של 10% ביחס לרבעון המקביל.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) במחצית הראשונה הסתכם ברמה של 23 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי בגובה 7.7 מיליון שקל (3.7 מיליון שקל מתוכו ברבעון השני), זאת לעומת 1.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2013. בכך עבר הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2014 את הרווח הנקי שנרשם בשנת 2013 כולה, אשר עמד על 4.2 מיליון שקל.

החוב הבנקאי של החברה צומצם, ועומד כעת על כ-100 מיליון שקל, ולאחר שהחברה ייצרה במחצית הראשונה מזומנים מפעילות בהיקף של 45 מיליון שקל, היו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף 35 מיליון שקל.

קבוצת זאפ כוללת 20 אתרים, ובראשם אתר השוואת המחירים זאפ, וכן אתר זאפ-דפי זהב, פורטל המסעדות Rest, פורטל הבריאות והרפואה Doctors ואתר החתונות "מתחתנים". את החברה מנהלים ניר למפרט, המנכ"ל, ויעקב אלינב, היו"ר.

במבט לעתיד צופה הקבוצה שקצב הגידול ברווח יקטן בחצי השני של השנה, ומסבירה זאת בהשפעות של עונתיות, בהשפעת מבצע "צוק איתן" ובהוצאות הקשורות לתהליך המכירה. עם זאת, בחברה מצפים שמגמת השיפור תימשך גם במחצית השנייה.

הצעות בעיקר מגופים בינלאומיים

עו"ד יעקב שטיינמץ, המנהל את תהליך מכירת החברה מטעם בעלי המניות, מסר כי "בעלי מניות החברה, בשיתוף-פעולה עם הנהלת החברה, פועלים בהליך למכירת החזקותיהם של בעלי המניות בחברה, כאשר עד כה התקבלו מספר הצעות להשתתפות בהליך המכירה כאמור, בעיקר מגופים בינלאומיים".

זאפ, שמוחזקת במלואה על-ידי גופים מוסדיים ישראליים, מחפשת משקיע כבר חודשים ארוכים, במטרה לחזק את פעילותה השוטפת ולצמצם חוב בנקאי. לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי נותרו 3 גופים שעדיין ממשיכים בתהליך המכרז.

הבולט בין השלושה היא ענקית המדיה הגרמנית אקסל שפרינגר, שכבר הציעה בעבר לרכוש את מלוא מניות זאפ תמורת 140 מיליון שקל. אקסל שפרינגר, מהמו"לים הגרמניים המובילים, רכשה באחרונה את יד2 הישראלית תמורת כ-800 מיליון שקל.

ככל הידוע, מתווה המכרז יכלול הגשת הצעות הן לרכישת השליטה בקבוצת זאפ (51% לפחות) והן לרכישת מלוא מניות החברה, ובסיום התהליך יתכנסו בעלי המניות לאסיפה מיוחדת ויבחרו באחת מההצעות.

בעלי המניות הגדולים בדפי זהב הם כאמור גופים מוסדיים ישראליים, ובהם מנורה מבטחים, פסגות, כלל ביטוח, מיטב דש ואקסלנס.

את השליטה בחברה קיבלו המוסדיים בשנת 2009, בעקבות הסדר חוב שהגיע לאחר שהחברה הודיעה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויות של כחצי מיליארד שקל (כ-350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח והיתרה לבנק הפועלים).

ההסדר אפשר לחברה להמשיך בפעילותה העסקית, שכללה שינוי מיקוד עסקי לעולם הדיגיטל וכן מיתוג מחדש תחת השם זאפ והצמדתו לאתרים המובילים בקבוצה. בין היתר עזבה החברה את עסקי הליבה ההיסטוריים שלה, מדריכי הטלפונים והעסקים המודפסים שלה.

תוצאות זאפ
 תוצאות זאפ