לאחר המכירה לעילדב: עובדי קומסק מאיימים בסכסוך עבודה

הסיבה: הרוכשת מתכננת שינויים פרסונליים ■ עילדב: "ההתנהלות דורשת זמן, והסוגייה הזו תיפתר"

שבועות ספורים אחרי שהשלימה חברת עילדב את רכישת חברת הטכנולוגיה קומסק (Comsec), היא מתחילה לבצע בה שינויים פרסונליים, בעוד העובדים מצידם מאיימים להכריז על סכסוך עבודה.

במהלך הימים האחרונים כינסה עילדב את עובדי החברה והודיעה על מינויו של יצחק (איצ'ה) וינרב, עובד בכיר בחברת צ'ק פוינט, למנכ"ל החברה במקומו של הבעלים הקודם, ניסים בר-אל, שכיהן כמנכ"ל וכיו"ר קומסק.

במקביל, כאמור, בימים האחרונים החלו העובדים לבחון אפשרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה, לאחר שקומסק החליטה להכיר בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) כארגון המייצג של עובדיה. עצם ההכרה בהסתדרות התאפשר אחרי שעובדי קומסק איימו לטרפד את עסקת מכירתה לעילדב במקרה שבו לא יובטחו זכויותיהם.

עו"ד גל גורודיסקי, המייצג את ועד עובדי קומסק, אמר כי "אחרי שהעובדים התארגנו הייתה פגישה בינם לבין הנהלת קומסק ועילדב, ומרגע זה ההתנהלות היא של זגזוגים ומריחת זמן, לכן ההסתדרות עומדת בפני הכרזת סכסוך עבודה".

"דרישות ששוות מיליוני שקלים"

גורודיסקי מסביר כי "בין החתימה על הסכם המכירה לקלוזינג העובדים ניגשו לחברה עם דרישות ששוות כמה מיליוני שקלים. כפי הנראה, הצדדים - המוכר והקונה - נמצאים עכשיו בחילוקי דעות בנושא, ולכן הדברים מתעכבים. צריך לזכור שכוח האדם של קומסק הוא לב החברה, ואם הדברים לא ייסגרו במהרה, המצב יתדרדר. התנהלות שכזו מעידה על תקלה חמורה".

מעילדב נמסר כי "הייתה פניה מסודרת של העובדים ומתקיים מולם דיאלוג. ההתנהלות דורשת זמן, והסוגייה הזו תיפתר".

קומסק מתמקדת בשני תחומי פעילות: תחום השירותים, הכולל מתן פתרונות בתחום אבטחת המידע והסייבר, ניהול סיכונים תפעוליים ואבטחה אלקטרונית בישראל ובחו"ל (לרבות הדרכות, ייעוץ, תכנון, הטמעה וליווי שוטף של פרויקטים לאבטחת מידע); ותחום המכירות, הכולל הפצת מוצרי תוכנה וחומרה של אבטחת מידע בישראל. רוב עובדיה הם יועצים בתחום השירותים, ועם לקוחותיה נמנים הגופים הגדולים במשק, כגון בנקים, חברות ביטוח, מוסדות ממשלתיים וחברות מסחריות.

בר-אל יקבל עד 90 מיליון שקל

בתחילת חודש יולי נחתם הסכם למכירת החברה מידי הבעלים, ניסים בר-אל, לחברת ההשקעות הציבורית עילדב, שבשליטת רוני שטרנבך, תמורת סכום של 77 מיליון שקל, ובמהלך ספטמבר עדכנה עילדב על השלמת העסקה. היקף התמורה שיקבל בר-אל, כולל תשלום עבור אי-תחרות, עשוי להגיע לכ-90 מיליון שקל.

בהסכם המכירה נקבע כי בר-אל יהיה זכאי לסכום של עד 8 מיליון שקל, בכפוף לתוצאות שתציג החברה בשלוש השנים הבאות, ובמהלכן הוא ימשיך לייעץ לה. בר-אל גם התחייב לאי-תחרות בתמורה ל-4 מיליון נוספים.