אלה הדברים החשובים שכדאי לכם לדעת היום

ירידות חדות בבורסות אסיה ■ דריכות בשווקים לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של גוש האירו ■ הדולר נחלש מול השקל - לאחר התחזקות של 8% ■ הכאוס בהונג קונג נמשך ■ טורקיה תצטרף לליחמה נגד דאע"ש?

דובים ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו, רויטרס
דובים ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו, רויטרס

ירידות חדות בשווקים ודריכות רבה לקראת פרסום החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית בגוש האירו, ראש השירות החשאי של ארה"ב התפטרה בעקבות שורת מחדלים, משבר ביחסי ארה"ב-ישראל בעקבות בנייה בירושלים - אלה חלק מהדברים שכדאי לכם לדעת היום. להלן הרשימה המלאה:

ירידות חדות בבורסות אסיה - מדד הניקיי יורד 2.5% בעקבות התחזקות הין היפני, המגמה השלילית בוול סטריט אתמול וחשש מהאטה בצמיחה בסין.

דריכות בשווקים: האם הבנק המרכזי האירופי יכריז היום על צעדים מוניטארים חדשים במטרה להתמודד עם איום הדיפלציה והחולשה הכלכלית?

שוק המט"ח - לאחר שהתחזק בשיעור של כ-8% מול השקל בשבועות האחרונים, הדולר מתקן מטה ונחלש לפי שעה בכ-0.25%, לאחר שאתמול נחלש בכ-0.65%. בעולם, הדולר נסחר בירידה מול הין היפני וביציבות מול האירו.

ה-OECD מודאג מהעלייה החדה באי-השוויון בהכנסות במרבית מדינות המערב.

קרע ביחסי ישראל וארה"ב סביב החלטת ישראל לבנות בגבעת המטוס בירושלים.

ראש השירות החשאי של ארה"ב התפטרה ברקע לשורת מחדלים.

הונג קונג - ההפגנות ההמוניות נמשכות גם היום - האם הממשל הסיני יפנה את המפגינים בכוח או יתפשר בנוגע לשאיפות הדמוקרטיות שלהם?

טסלה - אלון מאסק, המייסד הכריזמטי של יצרנית הרכב החשמלי, רמז אתמול כי החברה תחשוף ב-9 באוקטובר את "ה-D ועוד משהו". הערכות: מדובר בדגמים חדשים וזולים יותר של רכבים חשמליים.

דאע"ש - הפרלמנט הטורקי יערוך היום הצבעה בנוגע להשתתפותה של המדינה בלחימה נגד דאע"ש.