זקוקים לעוד הוכחה על כוחה המסחרי העצום של מנצ'סטר יונייטד?

אז קבלו: מחקר חדש מצא כי "השדים האדומים" אחראים על 11% מהכנסות הספונסרשיפ של 116 מועדונים משש ליגות מובילות באירופה

חולצת המשחק החדשה של מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
חולצת המשחק החדשה של מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד הכניסה אשתקד כ-146 מיליון אירו מהספונסרים המסחריים שלה, ובכך היא למעשה אחראית על 11% ממחזור החסויות הכולל של 116 המועדונים המרכיבים בעונת 2014/15 שש מליגות הכדורגל הבכירות באירופה - הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה הגרמנית, הסרייה A האיטלקית, הלה ליגה הספרדית, הליג 1 הצרפתית, והארדוויזיה ההולנדית. כך עולה ממחקר חדש שנערך על-ידי סוכנות IMR Sports Marketing.

המחקר, שבדק את כל 1,179 עסקאות הספונסרשיפ המסחריות (לא כולל חסויות הלבשה עם חברות כגון נייקי, אדידס וכו') בליגות המדוברות, מצא שלא במפתיע פערים גדולים בין הקבוצות הגדולות לקטנות. בפרמיירליג, למשל, נהנים "השדים האדומים" מהכנסות ספונסרשיפ גבוהות פי 95 (!) מאלו של בארנלי. בבונדסליגה, מפרידים 80.5 מיליון אירו בין הכנסותיה השנתיות של באיירן מספונסרים, לבין אלו של פאדרבורן.

במועדון ה-"60 מיליון אירו ומעלה" מהכנסות ספונסרשיפ ניתן למנות, מלבד "השדים האדומים", גם את ארסנל, באיירן, ריאל מדריד, ברצלונה ופ.ס.ז'.

הליגה האנגלית מובילה מבחינת הכנסותיה מספונסרים מסחריים: כ-460 מיליון אירו בעונה בסך הכל, שהם כ-35% מסך מחזור החסויות בשש הליגות שנבדקו.

מבחינת סקטורים, הרי שחברות התעופה והשירותים הפיננסיים שופכות הכי הרבה כסף על חסויות בכדורגל האירופי.