"אין אלטרנטיבות לכסף ולכן שוק המניות ימשיך לעלות"

בית ההשקעות הלמן אלדובי: "העלאת ריבית בארה"ב לא תהיה בתקופה הקרובה ולכן סביר שמדובר במימוש, ושוק המניות ימשיך במגמה חיובית"

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי אומרים היום כי "בארה"ב מסתיימת החודש תוכנית ההרחבה הכמותית, שווקי המניות חוששים מהעלאת ריבית ומגיבים בירידות בימים האחרונים. להערכתנו העלאת ריבית בארה"ב לא תהיה בתקופה הקרובה ולכן סביר שמדובר במימוש, ושוק המניות ימשיך במגמה חיובית לנוכח חוסר אלטרנטיבות לכספי המשקיעים".

"השווקים המתעוררים ובעיקר סין וברזיל סובלים לאחרונה מירידות שערים חדות יחסית. בסין הדבר נובע מהמהומות בהונג קונג וחשש מהאטה בצמיחה, בברזיל הבחירות הקרבות הינן הסיבה העיקרית לעצבנות בשווקי ההון. השווקים המתעוררים נמצאים ברמות סיכון יחסית גבוהות בעת הזאת, ומתאימים למשקיעים אוהבי סיכון בלבד".

"באירופה", אומרים בהלמן אלדובי, "דראגי ממשיך לנסות להרגיע את השווקים וחוזר על כך שהבנק המרכזי ינקוט בכל הצעדים האפשריים על מנת להחזיר את האינפלציה הנמוכה חזרה ליעד של 2%. ההרחבה המוניטרית תימשך כל זמן שצריך כדי לעודד את הצמיחה החלשה באירופה. למרות זאת, התמונה באירופה עדיין מדאיגה והנתונים הכלכליים ממשיכים להיות נמוכים כאשר מדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר עמד על 0.3% לעומת 0.4% בחודש אוגוסט ושיעור האבטלה לחודש אוגוסט נותר ברמה גבוהה של 11.5%".

עוד מציינים בבית ההשקעות כי "סין והונג קונג בכותרות, המשקיעים בסין חוששים מהידרדרות בצמיחה בעיקר עקב חולשה בצריכה הפרטית ובשוק הנדל"ן המקומי המתאפיין בירידה בהיקף מכירת הבתים וירידת מחירים. תגובת משרד האוצר הסיני כי הממשל לא ישנה את מדיניותו על מנת לעזור לשווקים לא עזרה להרגיע את המשקיעים. בנוסף לזה, בהונג קונג, קבוצת סטודנטים פרצה בהפגנה שנמשכה 3 לילות על מנת לדרוש מהממשל בבייג'ינג "דמוקרטיה מוחלטת" הכוללת חופש בבחירת המועמדים לבחירות הדמוקרטיות הראשונות ב-2017 וקראו לראש הממשלה הסיני להתפטר".