הדיל בקק"ל: תעביר מיליארד שקל לתשתיות דיור

כך עולה מדיונים בין האוצר, לשכת היועמ"ש והחברה בתיווכו של מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר ■ במשרד האוצר הבהירו היום כי אין הסכם על ויתור על הליכי החקיקה נגד קק"ל

קק"ל תקצה עד מיליארד שקל עד סוף 2015 לטובת פרויקטים בתחום התשתיות ופיתוח קרקעות למגורים - כך סוכם בפגישה שנערכה היום (א') במשרד ראש הממשלה בראשות מנכ"ל המשרד הראל לוקר. עם זאת, האוצר לא הסכים לדרישת קק"ל לעצור את הליכי החקיקה שהוא מקדם במסגרת חוק ההסדרים לשינוי חלוקת ההכנסות של קק"ל ולהטלת מס של עד 65% על הכנסותיה.

במסגרת ההסדר סוכם כי קק"ל תקצה תקציבים לטובת פרויקטים לפי רשימה שתיקבע על ידי ועדת מנכ"לים. הכוונה בעיקר למתקני טיהור שפכים, עבודות תשתית ופיתוח קרקע. קק"ל מבצעת כבר היום עבודות פיתוח קרקע להקמת שכונות מגורים, הקמת מאגרי מים ופיתוח קרקע, נטיעות, פארקים וסלילת שבילי אופניים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. לקק"ל תישמר זכות הווטו על פרויקטים, אך במידה שלא תושג הסכמה תוכל המדינה להמשיך בהליכי החקיקה לחלוקה מחדש של הכנסות קק"ל.

בדיון שנערך היום ביקשו נציגי המדינה לכלול את ההסכמות במסגרת חוק יסודות התקציב על מנת להבטיח כי הכספים ינוהלו על פי מינהל תקין, אך נציגי קק"ל התנגדו לכך. בסיכום הפגישה הוחלט כי צוותים משותפים ימשיכו במו"מ.

באוצר הבהירו היום כי המדינה לא הסכימה לוותר על הליכי החקיקה נגד קק"ל.

את המדינה ייצגו בפגישה הממונה על התקציבים אמיר לוי וסגנו לענייני נדל"ן ערן ניצן; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט; והיועצים המשפטיים של משרד ראש הממשלה והאוצר. את קק"ל ייצגו המנכ"ל מאיר שפיגלר ועו"ד דניאל טבקוב יועצו של יו"ר קק"ל אפי שטנצלר.

נזכיר, כי במסגרת חוק ההסדרים קידם האוצר חקיקה שתחייב את קק"ל להפריש לפחות 65% מההכנסות שמתקבלות מרשות מקרקעי ישראל לטובת תקציב פיתוח שישמש לקידום זמינות קרקעות להקמת יחידות דיור. באוצר הסבירו כי השיעור שנקבע מייצג את חלקה הראוי של המדינה בהכנסות הקרן, שהיה מגיע אילו היו מוטלים על קק"ל המסים המקובלים. משתתף שנכח בפגישה היום, אמר ל"גלובס" כי היא התנהלה "באווירה חיובית על בסיס הסכמות והבנת האילוצים של כל אחד מהצדדים".

נציגי המדינה ביקשו בפגישה לקבע את ההסדר גם לשנים הקרובות, אך נציגי קק"ל הסבירו כי אינם יכולים להתחייב על כך. בעקבות כך הודיעו נציגי האוצר כי ידחו את יוזמת החקיקה לשנה הבאה.