לוקהיד מרטין ויישום חתמו על הסכם שיתוף-פעולה ארוך-טווח

סכום ההסכם לא פורט, ולרוב הסכמים אלה לא כוללים השקעה ראשונית מהותית ■ ללוקהיד מרטין תהיה האופציה לרכוש רישיון בלעדי לשימוש של כל המצאה או תוצר שינבעו מפעילות המחקר המשותף

יעקב מיכלין, יהושע שני,  וקרן דנמן / צלם: יאיר חובב
יעקב מיכלין, יהושע שני, וקרן דנמן / צלם: יאיר חובב

חברת התעופה והביטחון לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה למחקר יישומי מול חברת יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית.

סכום ההסכם לא פורט, ולרוב הסכמים אלה לא כוללים השקעה ראשונית מהותית, אולם אם יצמחו מן ההסכם טכנולוגיות מעניינות, התאגיד עשוי בעתיד לרכוש אותם או להשתתף בבניית חברות סטארט-אפ סביבם, בסכומים יותר משמעותיים.

לפי תנאי ההסכם, ללוקהיד מרטין תהיה האופציה לרכוש רישיון בלעדי לשימוש של כל המצאה או תוצר שינבעו מפעילות המחקר המשותף.

יעקב מיכלין, מנכ"ל יישום, אמר במעמד חתימת ההסכם: "אנו שמחים מאוד להיכנס לשותפות ארוכת טווח עם חברה בינלאומית מובילה בתחום התעופה והביטחון. הסכם המסגרת שנחתם היום סולל את הדרך למגוון רחב של תחומי שת"פ מחקריים פוטנציאליים בין שני הצדדים".

יהושע שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, הוסיף: "זהו צעד נוסף בתוכנית ארוכת הטווח של לוקהיד מרטין ישראל לפתח שותפויות נוספות מחוץ לתעשיית הביטחון דרך שיתופי פעולה עם התעשייה והאקדמיה בישראל".

לוקהיד מרטין היא חברה גלובלית בתחום של ביטחון ותעופה. החברה מעסיקה כ-113,000 עובדים ברחבי העולם ועוסקת במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור, שילוב ותמיכה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות, מוצרים ושירותים. היקף המכירות של החברה בשנת 2013 עמד על 45.4 מיליארד דולר.