העיצומים בדואר צפויים להסתיים? פגישה מכרעת היום

הפתרון שנמצא הוא מעבר ליומיים וחצי, כאשר שבוע אחד יחלקו דואר 3 פעמים, ושבוע לאחר מכן יעברו ליומיים חלוקה וחוזר חלילה

דואר ישראל / צילום: תמר מצפי
דואר ישראל / צילום: תמר מצפי

פגישה מכרעת בנושא המשבר בדואר צפויה להתקיים היום (ב') בערב, ועל-פי כל הערכות הצדדים יסדירו את המחלוקת המרכזית ביניהם, והיא היקף הקיצוץ בימי החלוקה ושעות הפתיחה של הסניפים.

כזכור, שר התקשורת גלעד ארדן התעקש שימי החלוקה לא יירדו ליומיים בלבד ודרש 3 ימי חלוקה. הפתרון שנמצא הוא מעבר ליומיים וחצי, כאשר שבוע אחד יחלקו דואר 3 פעמים, ושבוע לאחר מכן יעברו ליומיים חלוקה וחוזר חלילה.

הפגישה היום צפויה להיערך בין שר התקשורת גלעד ארדן, אורי יוגב, מנהל רשות החברות, ביחד עם אמיר לוי ראש אגף התקציבים והנהלת הדואר. ככל הנראה לאחר שסוכמו כל פרטי הרפורמה, ונקבע כי 1,200 עובדים יעזבו את החברה, תידרש החברה לקלוט עוד כ-100 עובדים כדי לעמוד בתקנים החדשים לחלוקה.

ארדן ראה במעבר לשני ימי חלוקה פגיעה קשה בשירות שמעניק הדואר ואילו ברשות החברות ובמשרד האוצר סברו כי דרישתו ל-3 ימי חלוקה נובעת משיקולים לא ענייניים. ככל שנמשך המו"מ ארדן ואנשיו חשו שהאוצר ורשות החברות מכניסים להם עיזים להסכם ולכן התבצרו בעמדתם.

היום כאמור לאחר שלובנו כמעט כל הנושאים המרכזיים שנותרו במחלוקת, צפויים הצדדים לסיים את המחלוקות בפשרה ועל-ידי כך לאפשר סיום העיצומים של עובדי הדואר עוד לפני כניסת החג.