הרצוג: במקום לעזוב לברלין תהיו כמו סתיו שפיר ודפני ליף

יו"ר האופוזיציה קורא לצעירים לא לרדת מהארץ אלא לשנות אותה

יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי
יצחק הרצוג / צלם: תמר מצפי

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יוצא נגד הצעירים שקוראים להגר לחו"ל ואומר שאסור להם לאבד תקווה אלא לפעול לשנות את סדרי העדיפויות.

"בשנים האחרונות ישראל הופכת למדינה קשה ותובענית", כותב הרצוג בדף הפייסבוק שלו. "מעמד הביניים נשחק, יוקר המחיה עולה, הדיור ומוצרי צריכה בסיסיים יקרים בעשרות אחוזים ביחס למחירם במדינות מקבילות בעולם. האמת יש לנו ממשלה רעה וראש ממשלה שלא מתבייש לומר לציבור שהוא לא התפנה לעסוק במחירי הנדל"ן כי הוא היה עסוק ב'צוק איתן' (למי ששכח, מר נתניהו נמצא בתפקיד כבר 5 שנים)".

הרצוג טוען כי למרות הקשיים, ישראל היא עדיין ביתו היחיד של העם היהודי, ולכן אסור לעזוב אותה: "למרות כל אלה המדינה הזאת יכולה להציע לצעיריה משהו שאף מדינה אחרת לא יכולה: שייכות. זאת המדינה שלנו לטוב ולרע ואת זה לא יכולות להציע ברלין, ניו-יורק ואף עיר אחרת".

הרצוג טוען כאמור כי במקום לרדת מהארץ יש לפעול לשנותה, ואף משתמש בסמלי מחאת קיץ 2011: "האלטרנטיבה לעזיבה היא לעשות מעשה איציק שמולי, סתיו שפיר ודפני ליף - להיכנס לפוליטיקה או לשנות דרך החברה האזרחית. הם ורבים מחבריהם הבינו שאת המחאה לא צריך לקחת לברלין אלא לירושלים למקום בו הם יכולים להשפיע. אם כולם יתגייסו, בבחירות הבאות נחליף את הממשלה הזאת, ובמקומה תקום ממשלה שתחזיר את התקווה לצעירים. עד אז אני מזמין אתכם למחות להשמיע את קולכם, להשפיע ולשנות ובעיקר לא לוותר!".