עתירה לבג"ץ נגד גרמן: המשיכו להוסיף פלואוריד למי הברז

לאחר שהעשרת מי הברז בפלואוריד הופסקה, קוראים העותרים להמשיך את פרויקט ההפלרה, בטענה כי הפסקתו פוגעת בילדים מהשכבות החלשות

ברז מים / צילום: Imagebank/Thinkstock
ברז מים / צילום: Imagebank/Thinkstock

היום (ב') הוגשה לבג"ץ עתירה נגד שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרד הבריאות, בדרישה לבטל את החלטת המשרד להפסיק את פרויקט הפלרת המים - כך דווח בגלי צה"ל.

ההפלרה, כלומר העשרת מי הברז בארץ בפלואוריד, נועדה לסייע בשמירה על בריאות השן. משנת 2002 ועד לחודש ספטמבר האחרון הופלרו המים המגיעים לברזים בכל יישוב המונה מעל ל-5,000 בני אדם, על פני רוב שטח ישראל.

מתחילת ספטמבר הפרויקט הזה הופסק, ואף נאסר על רשויות מקומיות להפליר מים בעצמן. זאת בהסתמך על מחקרים שהראו כי הפלואור עלול לגרום לנזקים בריאותיים, ואולי גם בשל עלות הפרויקט - 20 מיליון שקל לשנה.

על העתירה שהוגשה היום חתומים רופאים שונים, ארגונים כמו האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים ואיגוד השינניות הישראלי, וכן ראש עיריית דימונה, ראש עיריית טורעאן וראש עיריית קריית גת.

"כל יום בו לא מופלרים המים בישראל גורם לנזק בלתי הפיך לבריאות הציבור בישראל ובעיקר לבריאותם של ילדים משכבות חלשות", כותבים העותרים, הדורשים מבג"ץ לחייב את משרד הבריאות להמשיך ולהוסיף פלואוריד למי הברז.