ניצב משה אדרי ימונה למפקד מחוז ירושלים במשטרה

אדרי, מפקד אגף התנועה היוצא, אמור היה להחליף את ניצב ברונו שטיין כמפקד מחוז מרכז, אך פרישתו של ניצב פריינטי טרפה את הקלפים ■ ניצב מוטי כהן, שהיה אמור להתמנות למפקד אגף התנועה החדש, ימונה למפקד מחוז מרכז

ניצב משה אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה
ניצב משה אדרי / צילום: חטיבת דובר המשטרה

סבב מינויים במשטרה: השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, החליטו כי ניצב משה (צ'יקו) אדרי ימונה למפקד מחוז ירושלים במקומו של ניצב יוסי פריינטי, שהודיע לאחרונה במפתיע על החלטתו לפרוש משורות המשטרה. השניים צפויים להכריז על מינויו באופן רשמי במהלך הערב (ב').

ביוני 2013 מונה אדרי למפקד אגף התנועה, ובסבב המינויים האחרון הוחלט למנותו לתפקיד מפקד מחוז מרכז, במקומו של ניצב ברונו שטיין שהחליט גם הוא לפרוש משירות פעיל במשטרה. עם זאת, לאור פרישתו של ניצב פריינטי והשינויים האחרונים שנכפו על אהרונוביץ' ודנינו, הוחלט כי אדרי ימונה למפקד מחוז ירושלים.

עוד הוחלט בסבב המינויים האחרון כי הניצב הטרי מוטי כהן ימונה לראש אגף התנועה, אך כעת נקבע כי כהן הוא שיחליף את שטיין כמפקד מחוז מרכז במשטרה.

כזכור, לפני כשבוע הודיע ניצב פריינטי לסגל הפיקוד של מחוז ירושלים על כוונתו לפרוש מהמשטרה כבר לאחר החגים ולא להתמודד על תפקיד מפכ"ל המשטרה. פריינטי בן ה-49 הדגיש כי "אין שום סיבה להחלטתי לפרוש - לא חקירה במח"ש, לא תלונה, לא מכתב אנונימי ולא שום שלד בארון".

לדברי ניצב פריינטי, ההחלטה על פרישתו באה "ממקום נקי בעקבות מגוון של שיקולים אישיים, וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל".

"אני לא בנוי ללכלוכים שמלווים את ההתמודדות על המפכ"לות", הבהיר פריינטי, שהוזכר בעבר כמועמד למשרה החשובה. "אני איש של עבודה - אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק המלוכלך הזה. יש לי דברים חמורים וקשים לומר, אבל מאחר שאני לא יורק לבאר שממנה אני שותה, לא אעשה זאת כעת. הדבר שהכי חשוב לי הוא לשמור על שמי הטוב".