10 הדברים הכי חשובים שקורים היום בעולם

המאבק באבולה נמשך, בהונג-קונג קוראים לחדש את ההפגנות, לטסלה יש מכונית חדשה, המשקיעים חוששים שגרמניה תגלוש למיתון ועוד

חולה באבולה / צילום: רויטרס
חולה באבולה / צילום: רויטרס

כמדי יום, באתר "ביזנס אינסיידר" ריכזו את רשימת 10 הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לדעת היום:

1. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי הוא "התבצר" בערי הבירה של המדינות שבהן אירעו התפרצויות האבולה החמורות ביותר: גינאה, ליבריה וסיירה לאון.

2. המפגינים הפרו-דמוקרטים בהונג-קונג קוראים לחדש את ההפגנות לאחר שהממשלה הודיעה על השהיית השיחות עם מנהיג ארגון הסטודנטים. לפי דיווח בעיתון South China Morning Post, ממשלת הונג-קונג החליטה להשהות את השיחות כיוון שראש הממשלה סבר כי הן לא יהיו "בונות".

3. אלון מאסק, מייסד טסלה, חשף את דגם D החדש של יצרנית הרכב החשמלי. מדובר בדגם מתקדם של מודל S סדאן עם פיצ'רים אוטומטיים כמו למשל היכולת של הרכב לדעת את המהירות המותרת בכביש ולהוריד את המהירות לבד אם הנהג עבר את המהירות המותרת.

4. ממשל אובמה בוחן את בקשת טורקיה ליצור אזור חיץ בגבול בינה לבין סוריה, על רקע הביקורת בארה"ב נגד ממשל ארדואן שמתמהמה במלחמה נגד דאע"ש.

5. בליץ של נתונים מקרו-כלכליים היכה בגרמניה, כולל ירידה ביצוא הגרמני ובתפוקה התעשייתית, הצית את החששות שמא הכלכלה הגדולה באירופה בדרך למיתון.

6. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נעדר היום (ו') מטקס ממלכתי במדינה, וזאת על רקע שמועות ודיווחים שמא הוא הודח מהשלטון בידי אחותו. שמועות אחרות מדברות על כך שהוא סובל ממחלה.

7. נוסע אמריקאי הורד מטיסה לרפובליקה הדומיניקנית לאחר שצעק: "אני חולה באבולה, נדפקתם". הנוסע התלוצץ אך גרם לפאניקה.

8. הוכרזו שמות הזוכים בפרס נובל לשלום: מללה יוספזאי, הנערה הפקיסטנית שנורתה בראשה ע"י אנשי טאליבן, השתקמה והפכה לפעילת זכויות אדם; וקליאש סאת'יארטי מהודו שעומד בראש תנועת זכויות אדם נגד העסקת ילדים.

9. המשקיע האקטיבי קארל אייקן כתב מכתב למנכ"ל אפל טים קוק ודרש ממנו להשתמש ביתרות המזומנים האדירות של החברה (כ-133 מיליארד דולר) על מנת לבצע תוכנית רכישה עצמית של מניות אפל כדי להציף את ערך המניה. אייקן טוען כי אפל יכולה להיסחר במחיר כפול ממחיר השוק.

10. מפלגה בבריטניה המתנגדת לאיחוד האירופי (UKIP) הצליחה להיכנס לראשונה לפרלמנט הבריטי עם מושב אחד.