הטיפ היומי: המניה שהתמחור שלה הפך לתעלומה של ממש

יאהו מכרה חלק מהחזקתה בעליבאבא, והיה ברור שהשוק לא מתמחר אותה כראוי; ומה עכשיו?

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

חברת האינטרנט יאהו נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 39.4 מיליארד דולר.

אחרי הנפקת חברת האינטרנט עליבאבא בוול סטריט, נראה ברור שהשוק מתמחר באופן שגוי את מניית יאהו (שמכרה חלק מהחזקתה בעליבאבא במסגרת ההנפקה). ניתוח על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של יאהו (sum of the parts, SOTP), מראה שמחיר המניה צריך להיות קרוב ל-45 דולר, בעוד שמחיר המניה הנוכחי בוול סטריט הוא כ-40 דולר.

לחברה יש כ-3.4 מיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר, ושווי החזקתה ב-Yahoo! Japan הוא כ-5.2 מיליארד דולר. בנוסף, התמורה שקיבלה יאהו מהנפקת עליבאבא הגיעה ל-5.4 מיליארד דולר אחרי מס, והחזקתה במניות קבוצת האינטרנט הסינית לאחר ההנפקה שווה מעל 20 מיליארד דולר, גם אם נניח דיסקאונט של 10% אם היא תרצה לממש את מלוא החזקתה.

במכפיל 15 לתזרים המזומנים החופשי של יאהו, ומכפיל רווח של 7, ועל בסיס SOTP, מחיר המניה של יאהו אמור להיות כ-45.3 דולר. כלומר או שהשוק לא מתמחר נכון את המניה, או שהתמחור משקף ציפיות שליליות הנוגעות להחזקות יאהו בעליבאבא וב-Yahoo! Japan. אסטרטגיית המסחר האופטימלית במקרה זה, הנראה כארביטראז', היא לונג על מניית יאהו ושורט על שתי החזקותיה במשקלים המשקפים את ההחזקה ושווי השוק.

עם זאת, בטווח הקצר ישנן מגבלות על ביצוע שורט על מניית עליבאבא. עבור משקיעים המחזיקים בגישה שלילית על עליבאבא, מניית יאהו יכולה לאפשר ביצוע שורט על החברה הסינית. לפי שווי ההחזקה, ירידה של 1% בעליבאבא אמורה להוביל לירידה של 0.5% ביאהו, בהנחה שאין ארביטראז', אך להערכתנו זוהי אסטרטגיה מסוכנת לאור השווי הנוכחי של יאהו.

נציין כי מניה נוספת שנמצאת במצב דומה לשל יאהו היא חברת התקשורת היפנית Softbank (סימול בטוקיו: 9984:JP), שהיא בעלת המניות העיקרית בעליבאבא.

* נכתב ע"ע פיטר גרנרי, ראש תחום אסטרטגיית מניות, Saxo Bank

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם