גייטס: אלה 3 הלקחים העסקיים הכי טובים שלמדתי מבאפט

להסתכל על התמונה הגדולה, להיות הוגן עם בעלי המניות ולא לזלזל בזמן שלך - אלה הדברים העיקריים שגייטס למד מבאפט

ביל גייטס, המתלבש הגרוע של עמק הסיליקון / צילום: רויטרס
ביל גייטס, המתלבש הגרוע של עמק הסיליקון / צילום: רויטרס

ביל גייטס הוא אמנם האיש העשיר בעולם, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול ללמוד מאחרים.

אתר "ביזנס אינסיידר" מפרסם סטטוס של גייטס בלינקדאין על דברים שהוא למד מענק ההשקעות וורן באפט בעת שנסע לאסיפה השנתית של חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי ב-2013.

"זה תמיד כיף ולא רק בגלל משחקי הפינג-פונג ותחרות זריקת העיתונים שלי עם באפט", כותב גייטס על האסיפה, "אלא כי אני תמיד לומד ממנו".

גייטס מפרט את 3 התובנות העסקיות הגדולות ביותר שהוא הפיק מבאפט:

1. תמיד תסתכל על התמונה הגדולה: לפני שגייטס פגש את באפט הוא האמין שגדולתו של באפט היא ביכולת לבחור בפינצטה את המניות הטובות ביותר. עם הזמן הוא למד שדווקא היכולת של באפט להתבונן בתמונה הגדולה היא זו שהפכה אותו לגורו השקעות. כך, במקום להסתכל על שוק המניות יום אחר יום, באפט מסתכל על מגמת הצמיחה.

2. תהיה הוגן עם בעלי המניות: באפט מקדיש מדי שנה זמן לכתוב מכתב לבעלי המניות של ברקשייר. הוא כותב בין היתר על רעיונות השקעה, אבל מעבר לכך הוא מעביר מסר של אכפתיות מבעלי המניות שלו. "הוא לא חושש להביע עמדה ולצאת נגד אופציות ונגזרים פיננסיים או מס העשירים", אומר גייטס ומדגיש כי השקיפות היא נר לרגליו של באפט.

3. תעריך את הזמן שלך: "לא משנה כמה כסף יש לך, אתה לא יכול לקנות עוד זמן", מזכיר לנו גייטס ומוסיף: "באפט מאוד נדיב עם הזמן שהוא מקדיש לקרובים אליו". עם זאת, באפט מעריך את הזמן שלו מאוד ולא מבזבז אותו על פגישות חסרות תועלת ושוקד על סדרי עדיפויות.