הגרף היומי: יש 3 סיבות שבגללן השווקים שוב קופצים

הציפיות מהפדרל ריזרב השתנו, מניות הנפט הגדולות הפסיקו לצנוח, ופתאום צצו חדשות טובות בנוגע לנגיף האבולה

סוחרים של גולדמן זאקס / צילום: רויטרס
סוחרים של גולדמן זאקס / צילום: רויטרס

רק ביום רביעי האחרון מדד S&P 500 השלים נפילה של 9.8% מהשיא שנרשם ב-19 בספטמבר, על רקע חששות מהאטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית, צניחה במחירי הסחורות, מתחים גיאו-פוליטיים וכמובן התפשטות נגיף האבולה.

אך כפי שניתן לראות בגרף, המדד המוביל בוול סטריט השלים אמש זינוק של 6.6% תוך 5 ימים בלבד. "השאלה היא מה השתנה? למה לפני כמה ימים כולם היו בפאניקה ופתאום הכל השתנה?", שואל ריץ' בארי, סוחר בבורסת NYSE, ועונה לאתר "ביזנס אינסיידר" שלמעשה 3 דברים השתנו:

1. סוחרים בוול סטריט מצפים שהפדרל ריזרב יהיה יותר יוני בפגישה הבאה של ועדת השוק הפתוח בשבוע הבא. ביום חמישי האחרון אמר חבר הפד בולארד כי הבנק המרכזי צריך לשקול דחייה של סיום תוכנית רכישות האג"ח. עד אותו רגע השווקים לא לקחו בכלל בחשבון אופציה כזו של המשך ההרחבה הכמותית וכולם התחילו לדבר על העלאת הריבית באמצע 2015. אם הפד יהיה יוני יותר, ייתכן שגם העלאת הריבית תידחה.

2. מחיר הנפט הפסיק ליפול וכתוצאה מכך נפסקה הצניחה במניות הנפט הכבדות שמשפיעות רבות על מדדי המניות הגדולים.

3. החששות מנגיף האבולה ירדו מעט לאחר שדווח כי 43 מתוך 48 בדלאס עברו את תקופת הבידוד בת 21 הימים בשלום. "אנחנו מאמינים שלאבולה יש השפעה אדירה על השוק ואם החדשות בהקשר זה ימשיכו להיות חיוביות הראלי יימשך", אמר בארי.

מדד SP 500
 מדד SP 500