פרטנר: קחו אייפון 6 בשיטת הליסינג ל-18 חודשים

(עדכון) - המסלול כולל תשלום חודשי של 150-140 שקל ל-18 חודשים, כשבסוף התקופה הלקוח יחזיר את המכשיר וישלם תשלום חד-פעמי של 899 שקל ■ הבעיה: אם הלקוח ירצה להמשיך להחזיק במכשיר - הוא ישלם מחיר יקר ביותר

חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר
חיים רומנו מנכ``ל פרטנר / צילום: איל יצהר

לקראת השקת אייפון 6 בסוף השבוע, מודיעה היום (ד') חברת הסלולר פרטנר על מהלך חדש שנועד להגביר את מכירות המכשיר לקונים דרכה. החברה מאמצת את עקרונות שיטת הליסינג, כך שהלקוח משלם מחיר חודשי קבוע של כ-140 שקל לחודש עבור אייפון 6 (או 150 שקל עבור אייפון 6 פלוס) לתקופה של 18 חודשים, ולאחר מכן משלם בסוף התקופה סכום של 899 שקל חד-פעמי.

בסוף התקופה הלקוח מחזיר את המכשיר לחברה ויכול לעבור לאייפון מהדור הבא או בנפח זיכרון יותר גדול. כך, לדברי החברה, הוא יוכל להחליף מכשיר אייפון כל שנה וחצי.

פרטנר הודיעה כי היא מרחיבה בהצעת הליסינג את אחריות היצרן למשך 18 חודשים.

המבצע של פרטנר טומן בחובו כמה בעיות. ראשית, בשיטת הליסינג המכשיר מוחזר לחברה בתום 18 חודשים, ולא נשאר בידי הלקוח. במצב שבו הלקוח רוצה להשאיר את המכשיר אצלו, הוא ייאלץ לשלם 140-150 שקל כפול 36 חודשים, ואז זה יוצא שמחיר המכשיר מאוד יקר ולא משתלם.

בעיה נוספת היא שאין החזר עבור מכשיר ישן שמחזירים, כפי שיש ברוב המבצעים היום בחברות הסלולר. בשיטת הליסינג זה לא קיים, ואז ייתכן כי המבצע לא יתאים לכל לקוח.

צביקה שיינפלד, סמנכ"ל החטיבה הקמעונאית של פרטנר, ציין: "כחברה המובילה בחדשנות ובקדמה טכנולוגית, אנו מציעים, לראשונה בישראל, אלטרנטיבה נוספת לרכישת מכשיר סלולרי מתקדם. לקוחות הסלולר מעוניינים להיות בחזית הטכנולוגיה ולהשתמש במכשירים החדישים ביותר. ההשקות של היצרניות נעשות תכופות, והמעמסה הכלכלית מכבידה, כיוון שהלקוחות נאלצים לשלם על שני מכשירים בעת ובעונה אחת. ואכן, מבדיקות שערכנו עולה כי הלקוחות מעוניינים במכשיר מתקדם במחיר משתלם ובשקט נפשי".

שיינפלד הוסיף עוד כי "אימוץ שיטת הליסינג מעניקה פתרון כולל: מענה לקושי בתשלומים כפולים, איבוד ערך של המכשיר ואופציה להחליף מכשיר כל שנה וחצי, עם אחריות לכל התקופה, במחיר הזול במאות שקלים מהמחיר המזומן".