גמול נדל"ן מוכרת קרקע בפתח-תקווה ב-42 מיליון שקל

מדובר בקרקע ברחוב אבשלום גיסין בעיר, בשטח כ-10 דונם, המיועדת למסחר בהיקף כ-8000 מ"ר ומשרדים בהיקף כ-18 אלף מ"ר

חברת גמול נדל"ן מוכרת מגרש בשכונת אם המושבות בעיר פתח תקווה בעבור 42.15 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), כך דיווחה החברה לבורסה. הרוכש הוא משקיע יהודי אמריקאי המחזיק במספר נכסים מסחריים בארץ.

מדובר בקרקע ברחוב אבשלום גיסין בעיר פתח תקווה, בשטח כ-10 דונם, המיועדת למסחר בהיקף כ-8000 מ"ר ומשרדים בהיקף כ-18 אלף מ"ר. מדובר בחלק מחטיבת קרקע גדולה יותר שרכשה החברה לפני שנים מתנובה, כאשר חלק אחר של אותה קרקע, המיועד למגורים, נמכרה לפני כארבע שנים לחברת גינדי החזקות. במסגרת אותה עסקה רכשה גינדי החזקות קרקע ל-523 יחידות דיור בעבור כ-176 מיליון שקל.

חברת גמול נדל"ן ניסתה בעבר מספר פעמים לשנות את ייעוד הקרקע מול הוועדה המקומית ומול הוועדה המחוזית אך לא הצליחה, בין היתר בשל הטענה כי רחוב אבשלום גיסין הוא רחוב עמוס בתנועה ולכן לא ניתן לקדם במקום מגורים בשל בעיות תנועה שיווצרו.

"אנחנו מנסים למכור את הנכס כבר תקופה", כך מספר בעל השליטה והמנכ"ל, יצחק גוילי, "לאחר שניסינו לשנות הייעוד ללא הצלחה וראינו שהביקוש למשרדים ומסחר במיקום הזה לא גבוה. לא רשמנו רווח מהמכירה, אלא הפסד קטן ולא מהותי וזאת על פי שומה מעודכנת שנערכה לנכס לאחרונה. המכירה הזו תסגור את החובות של גמול נדל"ן למחזיקי האג"ח. אם יישארו מהתמורה עודפים הם ישרתו חלק מהחוב של גמול השקעות".

על פי תנאי העסקה, במעמד החתימה על ההסכם הופקד סכום ראשוני בידי נאמן על סף 5 מיליון שקל כאשר שאר התמורה תועבר בשלבים מאוחרים יותר לחברה באם תעמוד העסקה בתנאים מתלים שנקבעו.

חלק ניכר מהתמורה העתידית של החברה ממכירת הקרקע יעבור על פי הדיווח לנאמנות של בעלי אגרות החוב מסדרה א' של החברה וזאת בעבור "פרעון מלא וסופי של אגרות החוב (סדרה א') של החברה, וזאת כנגד קבלה בנאמנות של מסמכי ביטול המשכנתא והשעבוד שנרשמו לטובת משמרת (חברה לשירותי נאמנות המשמשת נאמן של אגרות החוב מסדרה א') על זכויותיה של החברה במקרקעין".

התנאים המתלים בעסקה קובעים כי דירקטוריון החברה צריך לאשר את ההסכם, וכך גם בעלי אגרות החוב מסדרה ב' של גמול חברה להשקעות, החברה האם. עוד מדווחת החברה לבורסה כי אם תנאים מתלים אלו לא יתקיימו עד ה-3 בנובמבר הקרוב, או מועד מאוחר יותר שיוסכם על הצדדים, תבוטל העסקה והסכום הראשוני שהופקד בנאמנות בסך 5 מיליון שקלים יוחזר.