אתלטיקו מדריד קיבלה רק 44% מכספי ההעברה של דייגו קוסטה

"הטלגרף": אלופת ספרד קיבלה מצ'לסי רק 14 מיליון ליש"ט עבור החלוץ המצטיין; יתרת הכסף הגיעה למשקיעי צד ג'

דייגו קוסטה, צ'לסי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
דייגו קוסטה, צ'לסי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

פיפ"א טוענת כי בכוונתה להילחם בתופעת הבעלויות צד ג' (TPO) על זכויות מכירתם של שחקני כדורגל, וחלק מראשיה אף כינו את המודל הזה כ"עבדות". בינתיים, ממשיכים להתברר הממדים העצומים של המודל: אם בעבר הוא היה נפוץ בעיקר בדרום אמריקה, בליגה הפורטוגלית, במזרח אירופה ובבלקן - הרי שיותר ויותר ושחקנים מצטרפים לרשימת אלו שמשקיעים חיצוניים גוזרים קופונים על חשבונם.

בפרמיירליג האנגלית, למשל, שם נאסרת החזקה של קבוצה בפחות מ-100% מזכויות על שחקן, נרכשו הקיץ שלושה שחקנים הכסף עבורם שולם לא רק למועדון המוכר - אלא גם לגורמים נוספים: אליקים מנגאלה (עבר מפורטו למנצ'סטר סיטי), מרקוס רוחו (מספורטינג ליסבון למנצ'סטר יונייטד) ולזאר מרקוביץ' (מבנפיקה לליברפול; על-פי הפרסומים, 25 מיליון אירו שולמו עליו, כשמחצית מהסכום הגיע למשקיעים שונים - ביניהם קרן השקעות הקשורה לסוכן הישראלי פיני זהבי).

כעת מצטרף אל הרשימה הזאת כוכב נוסף: דייגו קוסטה. "הטלגרף" מפרסם כי החלוץ הלוהט, שכבש תשעה שערים בשבע הופעות פרמיירליג מתחילת העונה, הצטרף לצ'לסי בקיץ בתמורה ל-32 מיליון ליש"ט, אך רק 44% מהסכום (14 מיליון) הגיע לאתלטיקו מדריד. חאבייר טבאס, נשיא הליגה הספרדית, אישר את הפרטים.

ככל הידוע, אותו גוף שלישי שגזר קופון על קוסטה הוא סוכנות Creative Artists Agency, באמצעות רשת החברות המסועפת שהקימה להשקעה בזכויות של שחקנים, הנקראת Quality Sports Investments. בעבר פורסם כי אחד ה"יועצים" של החברה הוא הסוכן הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש, שהקיץ תיווך לפרמיירליג גם את רדמאל פלקאו, בהשאלה ממונאקו למנצ'סטר יונייטד.