החלה בניית פרויקט מגדלי השוק בפתח-תקווה

245 משפחות רכשו דירה מקבוצת רכישה בשנים 2009-2010 וכבר היו אמורות להיכנס לדירות ■ לאחר קשיים רבים להשיג ליווי בנקאי הוחלפו המארגנים, ורק כעת החלה הבנייה

ביום רביעי האחרון, החלה חברת אלקטרה בנייה בביצוע העבודות להקמת פרויקט מגדלי השוק שמעל המבנה המסחרי ברחוב גוטמן במרכז העיר ובסמוך לשוק העירוני בפתח תקווה. זאת לאחר שאת הפרויקט שיווקה לראשונה בספטמבר 2009, קבוצת רכישה שאירגנו קרן בן דוד וחני הורוביץ, שהחזיקו אז בחברת "מגדלים", וקיבלו אופציה לרכישת הזכויות שמעל המבנה המסחרי. על האופציה חתמו השתיים מול משפחת מנחמוב על פי שווי של 60 מיליון שקל.

ב-2009-2010 גייסו השתיים רוכשים על מנת לרכוש את הקרקע, ובפברואר 2010, , הודיעו הורוביץ ובן דוד כי בעוד חצי שנה יחלו העבודות להקמת פרויקט מגדלי "לב העיר" הכולל שני מגדלים בני 22 קומות ו-245 דירות.

על פי הערכות אופטימיות, הפרויקט היה אמור כבר להתאכלס, אך מאז גיבוש הקבוצה, חתול שחור עבר בין השתיים, דרכיהן נפרדו כל אחת לחברה משלה והן לא השיגו ליווי בנקאי לפרויקט.

בחודש פברואר האחרון פירסם "גלובס" כי נציגות הדיירים של הפרויקט החליטה להתקשר עם חברה חדשה שתנהל את הפרויקט, ובסיועו של היזם אורן פלוטקין, התקשרו הרוכשים עם חברת הניהול "ונטורה ג'נריישן בע"מ", שהצליח להשיג הסכם ליווי לפרויקט עם בנק מזרחי טפחות, והסכם לבנייה עם חברת אלקטרה בנייה.

בשל הזמן הממושך שעבר מאז שווק הפרויקט לראשונה, ובשל שינויים במחירי הדירות ובדרישות הבנקים למתן מימון, 37 רוכשים מסך חברי הקבוצה, הציעו למכירה את זכותם לדירה בפרויקט מאחר וכבר לא עמדו בתנאים שהציב הבנק. מאז חודש פברואר ועד היום, נותרו רק 16 רוכשים שנמצאים בתהליך גיוס הון עצמי, כדי לעמוד בתנאים שדורש הבנק, ולא למכור את זכותם.

"אחרי ארבע שנים של עליות ומורדות, ולמעלה מ-240 משפחות שלא האמינו שיהייה פרויקט, אנחנו מתחילים רק היום את התהליך" מסר עו"ד ארצי בן יעקב, מוביל נציגות הדיירים שרכש בפרויקט שתי דירות לבנותיו. "עברנו עם הדיירים עימותים, השגות וכעסים כי רוכשים שילמו לפני 4 שנים כסף, וציפו להיכנס לדירות כבר לפני שנה, והנה רק היום אפשר לשמוע את העבודות שהתחילו".

עו"ד דורון אריאל שמייצג את הדיירים ביחד עם עוה"ד שמוליק לכנר ומשה איליה ממשרד נשיץ ברנדס, ציין כי חברת אלקטרה בנייה החלה בבנייה בטרם החתימה על הסכם הליווי עם הבנק, שצפוי להיחתם בקרוב. "מדובר בסיכון לא קטן לחברת בנייה בתקופה לא פשוטה, ואנחנו מודים לחברה על כך שהיא מאמינה בפרויקט".