המוסדיים בנורסטאר לא אישרו שיפוי לבתו של חיים כצמן

חברת הייעוץ אנטרופי התנגדה למינויה של בת עמי כצמן-גורדון לדירקטורית בנורסטאר, וזאת על רקע גילה הצעיר (23), וחוסר ניסיונה בעולם העסקי

חיים כצמן, יור גזית גלוב / צלם: גיל לביא
חיים כצמן, יור גזית גלוב / צלם: גיל לביא

בסוף השבוע פרסמה חברת נורסטאר, בעלת השליטה בענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, תוצאות אסיפה כללית. על סדר היום עמד אישור שיפוי לצמד בעלי השליטה - חיים כצמן, יו"ר החברה, ודורי סגל, סגנו, וכן לבתו של כצמן, בת עמי כצמן-גורדון.

מתוצאות האסיפה עולה כי בעוד שצמד בעלי השליטה קיבלו ללא קושי את אישור בעלי המניות לשיפוי, רבים מהגופים המוסדיים התנגדו למתן השיפוי לכצמן הבת, והכשילו אותו. מתוצאות ההצבעה עולה כי בניכוי בעלי עניין, 69% מהמצביעים התנגדו למתן השיפוי, והיתר תמכו בו.

ברקע להתנגדות עומד מינויה של כצמן-גורדון לדירקטוריון נורסטאר, שאושר מחדש בחודש שעבר, אחרי שהצטרפה לחברה באוקטובר 2013 בעקבות מות אמה, ד"ר שולמית כצמן, והיא מחליפה אותה כדירקטורית בחברה. חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי התנגדה למינויה של כצמן-גורדון כדירקטורית בנורסטאר, וזאת על רקע גילה הצעיר (23), וחוסר ניסיונה בעולם העסקי.

למינויה כדירקטורית נדרש רוב רגיל מקרב בעלי המניות, כך שבנורסטאר הצליחו לאשר אותו ללא קושי מיוחד. לעומת זאת, בשל הקשר המשפחתי של כצמן-גורדון לבעל השליטה, השיפוי שאותו ביקשו לאשר לה בנורסטאר במסגרת תפקידה דורש רוב מיוחד מקרב בעלי המניות שאינם בעלי שליטה, כחלק מתיקון 16 לחוק החברות, ולכן החליטו המוסדיים להתנגד לאישורו.

כצמן-גורדון היא אזרחית אמריקאית, בעלת תואר בהנדסה כימית מאוניברסיטת MIT, ומדיווחי גזית גלוב עולה כי בשנים האחרונות מילאה כמה תפקידים בתחום המחקר, בעיקר במכונים אוניברסיטאיים.

נורסטאר היא חברת החזקות הנסחרת בבורסה בשווי של 2.4 מיליארד שקל, אחרי שנחלשה ב-7% מתחילת השנה. החזקתה המרכזית היא מניות השליטה בענקית הנדל"ן גזית גלוב.

מנורסטאר נמסר: "אנו לומדים את הנושא".