"ללא סיוע לתיירות הנכנסת חברות יקרסו ועובדים יפוטרו"

יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת טוען כי "הענף זקוק לחמצן באופן מיידי, ונדרש סיוע ממשלתי להצלתו" ■ נשיא התאחדות המלונות כתב לחברי הכנסת מכתב נגד הגזירות בתחומי כוח-האדם במלונאות ובמלונות בים המלח

"יד אחת נותנת, יד שנייה מתכננת לקחת" - כך כותב אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, בפנייה דחופה לחברי ועדת השרים לחקיקה המתוכננת להתכנס הערב (ד') כדי לדון בבקשה להוריד מהפרק את הגזירות המתוכננות בחוק ההסדרים לשנת 2015.

הגזירות הן בשני תחומים: בהעסקת עובדים - הטלת היטל על בתי-המלון של 30% בגין העסקת עובדים הנחשבים כמסתננים, קרי תוספת עלות של כ-120 מיליון שקל. כ-2,000 עובדים כאלה מועסקים בבתי-המלון.

גזירה נוספת בתחום כוח-האדם המקוממת את המלונאים היא הרצון להוציא את מקצוע אבטחת בתי-המלון מרשימת המקצועות המועדפים, המזכים במענק את יוצאי צה"ל. המלונאים חוששים שאם גזירה זו תיכנס לתוקף, יקשה עליהם לגייס יוצאי צבא כמאבטחים, וזאת דווקא בתקופה שגם כך עלויות העסקת המאבטחים אמורות להתייקר בשיעור של 25%, עקב צו הרחבה להסכם הקיבוצי עם חברות השמירה, שנחתם רק לאחרונה.

בתחום בתי-המלון בים המלח - המלונאים נסערים מהכוונה לחייב את בתי-המלון באזור להשתתף משנת 2015 ואילך במימון הגנות החופים בים המלח (הגבהת סוללות העפר כנגד הצפות). לטענת המלונאים, מדובר בהוצאה של עד כ-5 מיליון שקל בשנה, שמשמעותה ייקור חבילות האירוח לאורחי בתי-המלון מחד והרתעת משקיעים עתידיים בים המלח מאידך.

"לאחרונה גיבשה ממשלת ישראל תוכנית סיוע לתעשיית התיירות. עוד לא יבשה החתימה על תוכנית הסיוע, ולצערנו מטילים עלינו גזירות, שיפגעו בתעשיית התיירות באופן משמעותי בתחומי העסקת העובדים ובמלונות ים המלח. דווקא בתקופה של עצירה כלכלית ואבטלה, חשוב לתת זריקת תמריץ לתעשיית התיירות, כדי שתחזור לצמוח ותחזור לשמש מנוע צמיחה חשוב ומנוע לקליטת עובדים בכל הארץ, לרבות בנגב ובגליל ובאזורי הפריפריה האחרים", כותב גונן לחברי הכנסת.

בתוך כך, לשכת מארגני התיירות הנכנסת, המאגדת כ-115 חברות העוסקות בתחום התיירות הנכנסת, התריעה היום בפני משרד התיירות על המשבר החמור בו נתונה תעשיית התיירות הנכנסת עקב הביטולים בעקבות "צוק איתן".

"הענף זקוק לחמצן באופן מיידי, ונדרש סיוע ממשלתי להצלת הענף", אומר יו"ר הלשכה, שמואל מרום. עוד לדבריו, "שיקום תעשיית התיירות הנכנסת הוא יעד לאומי. ללא התערבות ממשלתית מסיבית בשיווקה של ישראל ובסיוע למארגני התיירות הנכנסת שמניעים את תנועת התיירות לישראל - חברות יקרסו, ועובדים נוספים יפוטרו".