"המעשים המיוחסים לאייל וינקלר נעשו באישור רוטשטיין"

לטענת הממונה על מערכת הבריאות בנציבות, יוני דוקן, וינקלר ופרופ' רוטשטיין "שותפים יחד לאותם מעשים חמורים"

העימות הפנימי בנציבות שירות המדינה סביב ההחלטה להשעות את מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים תל השומר פרופ' ד"ר אייל וינקלר, מבלי להשעות את מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, מגיע היום (ד') לרמה חסרת תקדים: במכתב תקיף ששלח הממונה על מערכת הבריאות בנציבות יוני דוקן אל נציב שירות המדינה משה דיין, הוא כותב: "קשה לקבל מצב שבו פרופ' וינקלר מושעה מתפקידו כמנהל מחלקה בעוד שמנהל בית החולים פרופ' רוטשטיין שידע ואישר את המעשים בגינם הוחלט על ההשעיה, ממשיך בתפקידו".

דוקן טוען כי צודק ועד הרופאים בתל השומר ולפיו הפעילות שביצע פרופ' וינקלר במרפאה הפרטית לאסתטיקה "קלאס קליניק" שבשטח בית החולים נעשתה "בסמכות וברשות של פרופ' רוטשטיין. "בכך הודה פרופ' רוטשטיין בעצמו באיגרת ששלח לעובדיו ערב חג השבועות ובה ציין כי המעשים המיוחסים לפרופ' וינקלר נעשו בידיעתו ובאישורו", הסביר דוקן. בפועל, פרופ' רוטשטיין אכן הודה כי אישר לוינקלר ולרופאי המחלקה לכירורגיה פלסטית לבצע ניתוחים פרטיים בשעות הבוקר אף שתקנות תאגידי הבריאות מאפשרות פעילות כזו רק בשעות אחר הצהריים, אולם ציין מנגד כי לא היה מודע לאישום המרכזי נגד וינקלר: דיווח על עבודה ציבורית בזמן שביצע עבודה פרטית תוך קבלת שכר כפול לכאורה.

עוד טוען דוקן במכתבו לנציב כי פרופ' רוטשטיין משתמש לכאורה בוועד הרופאים של תל השומר ומציב אותם בחזית המאבק כנגד השעייתו של וינקלר, תוך איום בהשבתת פעילות המחלקה לכירורגיה פלסטית.

"באופן חסר תקדים פרופ' רוטשטיין מהלך עלינו אימים... הוא רק שכח לציין כי איום זה מתממש זה שנים, עת רוקן בעצמו באופן מודע ובמכוון את המחלקה מרופאים מומחים והשאיר בה מומחה אחד (מלבד מנהל המחלקה, ש.נ), זאת עד לאחרונה. יצוין כי מצב תקינה זה אינו עומד בקריטריונים של משרד הבריאות להגדרת מחלקה בבית חולים ולצורך השוואה בביה"ח רמב"ם יש 4 רופאים מומחים במחלקה לכירורגיה פלסטית ובנוסף גם רופאים מתמחים". לדברי דוקן, יש להוקיע את מה שהוא מכנה "התנהגות בריונית" של ועד רופאי שיבא וארגון רופאי המדינה, שמאיימים לשבש את העבודה בתל השומר "בשליחותו ובשירותו של מנהל בית החולים".

יצוין כי פרופ' וינקלר מתכוון לפנות לבית הדין לעבודה נגד ההחלטה להשעותו החל בדצמבר הקרוב טרם ההכרעה בעניינו. וינקלר טוען כי מדובר בוויכוח על "חלקיקי שעות" של דיווח, וחוזר על כך שהניתוחים הפרטיים בשעות הבוקר בוצעו בידיעתו ובאישורו של מנהל בית החולים וכל הדרגים המוסמכים בעניין.