ביהמ"ש דחה את תביעת ברצלונה לקבל 47.6 מיליון אירו מנשיאה לשעבר

מועדון הכדורגל טען כי ז'ואן לאפורטה ועוזריו זייפו את הדוחות הכלכליים; השופט דחה את הטענה ■ אפשרות: לאפורטה יתמודד בבחירות לנשיאות ב-2016

פפ גווארדיולה יוהאן קרויף ז'ואן לאפורטה צ'יקי בגיריסטיין ברצלונה / צלם: רויטרס
פפ גווארדיולה יוהאן קרויף ז'ואן לאפורטה צ'יקי בגיריסטיין ברצלונה / צלם: רויטרס

בית המשפט הספרדי דחה את תביעתה של ברצלונה לקבל בחזרה עשרות מיליוני אירו מנשיאה לשעבר, ז'ואן לאפורטה.

ההנהלה הנוכחית של מועדון הכדורגל הקטאלוני, בראשות הנשיא חוזה מאריה ברתומיאו וקודמו בתפקיד סנדרו רוסל (שהתפטר לאחר שעלו חשדות לשחיתות סביב רכישת הכוכב הברזילאי ניימאר), טענה כי לאפורטה, בשנתו האחרונה על כס הנשיאות - זייף את הדוחות הכלכליים בהם נרשם מצג שווא של רווח בסך 11.1 מיליון אירו, בעוד שבפועל בארסה הפסידה לכאורה קרוב ל-80 מיליון אירו בעונה המדוברת.

בשורה התחתונה, ביקשה הנהלת ברצלונה מלאפורטה ו-16 מנהלים לשעבר של הקבוצה שעבדו תחתיו, החזרים בסך 47.6 מיליון אירו עבור הפסדים שרשם המועדון בין השנים 2003-2010, תקופת כהונתו של לאפורטה כנשיא, אך כאמור, השופט חוזה מנואל מרטינז ברוגו דחה את הדרישה. ברצלונה הודיעה כי היא שוקלת לערער על ההחלטה, ונותרו לה עוד כ-18 ימים לעשות זאת.

התקשורת הספרדית מדווחת כי כעת, לאחר ששמו "נוקה", עשוי לאפורטה לנסות לחזור למרכז הבמה, ולהשתתף בבחירות לנשיאות שייערכו ביוני 2016. במהלך המנדט שלו כאיש החזק במועדון, זכתה ברצלונה ב-12 תארים והחלה למעשה את בניית "שושלת הטיקי-טאקה" של גווארדיולה, מסי, צ'אבי, אינייסטה וכו'.