לפיד: אסם תקים מפעל לגלידות בערד שיקלוט 250 עובדים

שר האוצר מסר כי פנה להנהלת אסם בעקבות סגירת מפעל המגבות בערד וביקש את עזרתה בהקמת מפעל שיעסיק מאות ממפוטרי המפעל

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

חברת אסם תקים מפעל לגלידות בערד שיעסיק 250 עובדים - כך אמר היום (ה') שר האוצר, יאיר לפיד.

בדברו בכינוס של מפלגת יש עתיד אמר לפיד כי הוא פנה להנהלת אסם בעקבות סגירת מפעל המגבות בערד, וביקש את עזרתה בהקמת מפעל שיעסיק מאות ממפוטרי המפעל.

לדבריו, הנהלת אסם הסכימה עקרונית להקמת מפעל לייצור גלידות בערד, שיהיה הגדול ביותר מסוגו במזרח התיכון. לפיד הוסיף כי 100 עובדים יועסקו מיידית בהקמת המפעל, וכי צוותים מקצועיים ייפגשו כבר מחר (ו') כדי לקדם את הקמתו.

"ההשקעה באתר בערד נאמדת בכ-200 מיליון שקל, והוא יהיה מפעל הגלידות הגדול והמתקדם מסוגו במזרח התיכון. ההצלחה וההתפתחות של גלידות נסטלה בישראל בשנים האחרונות אפשרה לאסם להיענות לקריאתו של שר האוצר ולהתגייס במהירות לטובת העיר", אמר מנכ"ל אסם, איציק צאיג. "הקמת המפעל תאיץ תהליכים של חדשנות טכנולוגית, פיתוח מוצרים חדשים, הרחבה משמעותית של כושר הייצור ועבודה בסטנדרטים הגבוהים המקובלים במפעלי נסטלה בעולם".

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים, מסר בתגובה על הודעת שר האוצר כי סיכם עם דן פרופר על הקמת מפעל לייצור גלידה בערד: "התעשייה הוכיחה שוב שהיא נמצאת כשצריכים אותה. אנו מברכים את דן פרופר, נשיא התאחדות התעשיינים בעבר, ואת חברת אסם על היוזמה ועל ההחלטה להיחלץ לסיוע לעיר ערד ולתושביה. אני מאמין כי היוזמה של של דן פרופר ואסם תתרום לערד כמו שתרמה לאשקלון, לשדרות וליוקנעם, בהן הייתה חלוצה בהקמת מפעלים".