זעם בנמל אשדוד: "השבתה פרועה ועיכובים חמורים"

(עדכון) - טוענים כי המנכ"ל יצחק בלומנטל הודיע הבוקר כי הוא משעה את מיכל לוגסי, מזכירת ועד עובדי המינהל, מהשתתפותה בוועדות קליטת עובדים ■ הנהלת הנמל: "מיכל לוגסי לא הושעתה. הודעתה לתקשורת תמוהה"

נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי
נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי

עובדי נמל אשדוד זועמים, שוב. זאת לאחר המנכ"ל יצחק בלומנטל הודיע הבוקר (א') כי הוא משעה את מיכל לוגסי, מזכירת ועד עובדי המינהל, מהשתתפותה בוועדות קליטת עובדים של הנמל.

בוועד העובדים אומרים כי "החלטתו זו של בלומנטל עומדת בניגוד גמור להסכמי העבודה שנחתמו עם העובדים, היא בניגוד להבנות שהושגו בעמל רב, בין ההנהלה לעובדים, וכל מטרתה היא פגיעה נוספת בעובדים, שמנסים לשמור על "שקט תעשייתי" למרות הפרובוקציות, החוזרות ונשנות, של מ"מ מקום המנכ"ל".

אבינועם שושן, יו"ר ועד עובדי הנמל, אומר כי "העובדים ממשיכים לכבד את החלטתו של נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט פליטמן, וועד העובדים ימשיך שלא להפר את הצו של כבוד השופט, שנוגע למאבק הארצי שמנהלים הנמלים וההסתדרות נגד הקמת הנמלים החדשים והפרטת החברות הממשלתיות. יחד עם זאת, ועד העובדים לא יכול לעבור בשתיקה על מעשיו של יצחק בלומנטל".

"אנחנו לא מוכנים לשבת בחיבוק ידיים ולהיות עדים להחלטות של בלומנטל שמפירות הסכמי עבודה, שפוגעות בפרנסת העובדים, שמתעמרות בעובדים ומתסיסות את האווירה בנמל" אומר שושן. ועד עובדי הנמל התכנס הבוקר לישיבה כדי לדון בנושא. בישיבה סיכמו חברי הוועד על שורה של צעדים שיינקטו העובדים, על מנת להיאבק בפגיעה בהם ובפרנסתם.

"לא נסכים ולא ניתן לבלומנטל לעשות בנמל כבתוך שלו", אמר שושן. "אם מישהו פירש את ההתנהגות הבוגרת והאחראית של עובדי הנמל כחולשה, אז הוא טעה ובגדול".

הנהלת נמל אשדוד מסרה כי "יו"ר ועד עובדי המנהל בנמל אשדוד בראשות הגב' מיכל לוגסי החליטה, ללא כל התראה, על השבתת מערכת המחשוב של מערך המכולות הנמלי. השבתה פרועה זו גורמת לעיכובים חמורים בעבודת הנמל ולתורים ארוכים של משאיות ממתינות".

"הנהלת החברה רואה בהתנהלות זו של מיכל לוגסי - השבתה לכל דבר ועניין וכך תתייחס לכך. החברה פנתה בצהריים לבית הדין לעבודה שקבע דיון ביום שלישי בבוקר. מה שהיה לא יהיה בנמל אשדוד".