המשנה ליועמ"ש: אין תשתית לחוקיות חוק "ישראל היום"

עו"ד אורית קורן: האמצעים המוצעים בהצעת החוק של ח"כ איתן כבל, ובהם הגבלת היכולת להפיץ את העיתון "ישראל היום" בחינם, "פוגעים בזכויות מוגנות בעלות מעמד חוקתי - זכות הקניין, חופש העיסוק וחופש הביטוי"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא השתכנעה כי האופן שבו מופץ העיתון "ישראל היום" מהווה סכנה לחופש העיתונות. עו"ד אורית קורן, המשנה ליועמ"ש, אמרה היום (א') בוועדת השרים לחקיקה כי "לעת הזו לא נתגבשה תשתית המאפשרת לבסס את חוקתיות ההצעה" של ח"כ איתן כבל, אשר עלתה היום בוועדת השרים לחקיקה.

קורן אמרה כי "הצעת החוק מבקשת למנוע את הסכנה הכרוכה בהפצה חינם של עיתונים ארציים רבי-תפוצה לשוק העיתונות הכתובה הנתון במשבר".

לדבריה, האמצעים המוצעים בחוק, ובהם הגבלת היכולת להפיץ את העיתון בחינם, "פוגעים מטבע הדברים בזכויות מוגנות בעלות מעמד חוקתי - זכות הקניין, חופש העיסוק וחופש הביטוי", ולכן על מנת להגבילם, "הרי שנדרש קודם לכל להשתכנע כי סכנה כזו לחופש העיתונות, המוצגת כתכלית החקיקה, אכן קיימת, וכן כי ההסדרים המוצעים יועילו למניעתה".

על-פי קורן, הדברים שמסרו נציגי הממונה על ההגבלים העסקיים וכן נתונים נוספים מלמדים כי אין תשתית מגובשת לבסס את חוקיות ההצעה.

בתום הדיון החליטו השרים לאפשר חופש הצבעה בקואליציה לחוק שיעלה בקריאה טרומית כבר השבוע.