נדחתה עתירת בזק לחשיפת הדוח המקורי של פרונטיר

בזק חויבה בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל ■ משרד התקשורת: זוהי הוכחה לכך שבזק עושה כל מה שהיא יכולה כדי לעכב את פתיחת השוק לתחרות

בזק לוגו
בזק לוגו

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירת בזק נגד משרד התקשורת לחשוף את הדוח המקורי של חברת הייעוץ פרונטיר. בזק חויבה בתשלום הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.

הדוח של פרונטיר הוא הדוח שקובע את התמחור של השימוש בתשתיות בזק, והוא עבר גלגולים ושינויים רבים מספר פעמים. בזק דרשה לחשוף את הדוח המקורי, משום שלטענתה הוא מוכיח כי הדוח עבר "עיבוד" מחדש כדי להתאימו לצורכי משרד התקשורת.

דחיית העתירה המינהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים היא אירוע מקומי במסגרת המאבק שמנהלת בזק על מחירי השימוש בתשתיותיה. נלוותה לכך עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר לבזק להגיב בצורה נרחבת ולמנוע מהמשרד לנקוט צעדים שיגבילו את יכולתה להתגונן כנגד קביעות המשרד. עתירה זו נדחתה פורמלית, לאחר שמשרד התקשורת התחייב להעניק לבזק את ההזדמנות להשיב בצורה הוגנת לקביעות המשרד ולממצאיה של פרונטיר.

הטענה המרכזית של בזק במאבק היא שמשרד התקשורת קובע מדיניות שמטרתה סומנה מראש, ולכן העבודות של פרונטיר נגועות בהתאמות "פוליטיות" על מנת להשיג את התוצאה הרצויה, כלומר מחירי שימוש מוזלים בתשתיותיה, שאינם משקפים את העלויות האמיתיות של החברה.

מבחינת משרד התקשורת, העובדה שעתירת בזק נדחתה היא ביטוי לסחבת שנוקטת בזק שמנסה בכל דרך כדי להביא לעיכובים ולדחייה ביישום המדיניות. במשרד רואים בדחיית העתירה הוכחה לכך שהמשרד פעל ופועל בצורה מקצועית ושקופה ושלא ניסה להסתיר דבר.