ביה"ד לעובדי נמל אשדוד: חזרו מיד לעבוד

ביום ראשון החלו עובדי הנמל לשבש את העבודה, לאחר שהמנכ"ל דרש להחליף את מזכירת הוועד, מיכל לוגסי ■ הסיבה לבקשה: המזכירה דחקה הצידה 78 מועמדים לא מקושרים - וניסתה לקדם קליטת קרובי משפחה של עובדים

נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי
נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי

בית הדין לעבודה בבאר-שבע הורה היום (ג') לעובדי נמל אשדוד לחדול מהעיצומים שנמשכים מיום ראשון, והורה לעובדים ולהנהלת הנמל לנהל משא-ומתן במשך שבועיים כדי לפתור את המחלוקות ביניהם.

במסגרת שיבושי העבודה של העובדים, שהחלו ביום ראשון, הם השביתו את מערכת המחשוב של מנגנון המכולות, מה שגרם להאטה חמורה בעבודה ולתורים ארוכים של משאיות בכניסה לנמל. בעקבות השיבושים ירדה תפוקת העבודה של הנמל לכ-20% בלבד.

הסיבה לשיבושים היא כוונת הנהלת הנמל להחליף את מזכירת ועד עובדי הנמל, מיכל לוגסי, שעל-פי דוח מבקר המדינה, במסגרת תפקידה כחברה בוועדות הקליטה בנמל היא דירגה 78 מועמדים שלא היו להם קשרי משפחה לעובדים בנמל בתחתית דירוג הכישורים באמצעות הענקת הציון המינימלי 1, ובמקביל הגדילה את סיכויים של מקורבים באמצעות הענקת דירוג 10.

ביום שני הודיע מנכ"ל הנמל בפועל, יצחק בלומנטל, להסתדרות כי הוא דורש להחליף את לוגסי בוועדת המכרזים בעובד אחר, במטרה לשמור על מינהל תקין בנמל ולמנוע קבלת עובדים שלהם קרובי משפחה המועסקים בנמל דבר האסור על-פי תקנות רשות החברות.

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מרוצים מהחלטת בית הדין. הנהלת נמל אשדוד תמשיך לעשות כל אשר בידה כדי לשמור על חוקי מינהל תקין ולקבל לעבודה בנמל רק את העובדים המקצועיים ביותר ורק על סמך כישוריהם, כדי לתת ללקוחותינו את השירות המקצועי, היעיל והטוב ביותר שיש".