הבורסה סגרה בעליות; נייס זינקה 7.7% לאחר הדוחות

מכה לאובמה: הרפובליקנים השתלטו על הסנאט; עליות קלות בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.23 מיליארד שקל

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

מגמה חיובית נרשמה היום (ד') למן הפתיחה בבורסה בת"א, ברקע האירוע המרכזי היום בארה"ב והוא ניצחון הרפובליקנים על הדמוקרטים והשתלטותם על הסנאט. מדובר במכה קשה לנשיא ברק אובמה, כזו ששולחת את השווקים מסביב לעולם מעלה. הבורסות באירופה נסחרו היום בעליות שערים, וכך גם מדדי וול סטריט. מחזור המסחר בתל אביב הסתכם בכ-1.23 מיליארד שקל.

"ניצחון הרפובליקנים יסייע להמשיך את הראלי בשווקים", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-CMC Markets. "השוק האמריקאי בנקודה טובה ונתמך גם ע"י דוחות כספיים טובים ונתוני מקרו חזקים".

צפו בגרפים: בפעם האחרונה שהרפובליקנים השתלטו על הסנאט - שוק המניות האמריקאי טס 30%

בכלל, הימים הקרובים יהיו עמוסים באירועים בשוקי העולם: מחר תיערך פגישת הבנק המרכזי באירופי, לאחר שאתמול הפחיתה הנציבות באירופה את תחזית הצמיחה לגוש האירו השנה ל-0.8% מ-1.2%, זאת בין היתר בשל צמיחה נמוכה מהחזוי בגרמניה, צרפת ואיטליה.

בזירת המאקרו בארה"ב, היום פורסמו נתוני סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 230 אלף משרות בסקטור הפרטי באוקטובר (ביום שישי יתפרסמו הנתונים המלאים על שוק העבודה), לעומת הצפי ל-220 אלף.

מחרתיים יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש נובמבר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 229 אלף משרות חדשות לאחר הוספה של 249 אלף משרות בספטמבר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי - 6.8%.

נייס זינקה בעקבות הדוח

נייס דיווחה היום כי הרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון השלישי גדל ל-42.5 מיליון דולר מ-38.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013. הרווח למניה (Non-GAAP) גדל ברבעון זה ל-70 סנט לעומת 62 סנט ברבעון השלישי של 2013. הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 26.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

חברת בריינסוויי פרסמה היום, במסגרת מצגת שערכה לשוק ההון, נתונים מעודכנים לגבי פעילותה המסחרית, הקלינית והשיווקית. נכון להיום הותקנו 101 מערכות של החברה (מודל ההכנסות הוא השכרת מערכת) ברחבי העולם ויש עוד 36 הזמנות למערכות נוספות. מעל ל-50% מהמערכות המותקנות הן בארה"ב. בשנת 2015 מתכוונת החברה להרחיב את התקנותיה לטריטוריות חדשות באמריקה הלטינית, יפן ואוסטרליה.

יצרנית בגדי ההלבשה התחתונה דלתא ממשיכה לצמוח. בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה אמש החברה שבשליטת אייזיק דבח, הציגה דלתא שיפור של 4% במכירותיה, שהצטברו ל-267 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה לתקופה זו קפץ כמעט ב-9% והתקרב ל-14 מיליון דולר.

בבילון הוסיפה לרכז עניין לאחר שבעל השליטה נועם לניר הגדיל שלשום החזקות, וכך גם קופות הגמל של מיטב דש.

טבע הודיעה אתמול כי היא מרחיבה את ההתוויה של הלקווינימוד בניסוי הקליני שהיא עורכת בתרופה, ביחד עם חברת התרופות השבדית אקטיב ביוטק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]