רבעון שיא נוסף לאבן קיסר; העלתה שוב את התחזיות

סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 123.3 מיליון דולר לעומת תחזית השוק להכנסות של 114 מיליון דולר ■ הרווח למניה עמד על 76 סנט - 16 סנט מעל תחזית השוק

אבן קיסר, יצרנית משטחי הקוורץ הישראלית מקיבוץ שדות ים, אימצה לעצמה מסורת. לשבור רבעון אחרי רבעון שיא בשורתה העליונה והתחתונה, ולהוכיח לשוק ההון האמריקאי, בו היא נסחרת, כי היא יודעת לספק קבלות. עד כה, שנתיים וחצי לאחר הנפקתה הראשונית בנאסד"ק, מצליחה החברה לשמר את המסורת הזו, כשאת ההוכחה האחרונה לכך ניתן לראות בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה.

הכנסות החברה ברבעון זה עמדו על 123.3 מיליון דולר - רמת שיא חדשה - וזאת לעומת תחזית השוק להכנסות של 114 מיליון דולר - כלומר החברה עקפה את התחזיות ב-8%. אבן קיסר חייבת את תוצאותיה אלו לשוק האמריקאי, שהפך במקביל לשוק הגדול ביותר של החברה ולשוק בעל שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר מבין הטריטוריות בהן היא פעילה.

הכנסות החברה בארה"ב צמחו בשיעור שנתי של 47.8% לעומת צמיחה של 36.3% באוסטרליה ו-27.2% בקנדה. אבן קיסר נסחרת כעת לפי שווי של 2 מיליארד דולר, עלייה של 14% מתחילת השנה. ממחיר השיא אליו נסקה במארס האחרון, 61.91 דולר, איבדה המניה 9%.

"ביקוש חזק לקו המוצרים שלנו, בצד תפוקת ייצור משופרת, סייעה לנו להגדיל משמעותית את ההכנסות, הרווחיות ותזרים המזומנים", ציין המנכ"ל, יוס שירן, בהודעת החברה. "אנחנו עושים את המקסימום כדי לעמוד בציפיות מאיתנו", הוסיף שירן בשיחה עם ל"גלובס".

כלכלת ארה"ב, וזה לא סוד, נמצאת במצב הרבה יותר טוב ומבטיח מזה של כלכלת מדינות אירופה, ועבור אבן קיסר הנתון הזה מספק תמיכה משמעותית. החברה מציינת בהודעתה כי אחד ממנועי הצמיחה שבאו לידי ביטוי ברבעון השלישי הוא קולקציית Calacatta Nuvo - קולקציה שלפי אתר הבית שלה "מגישה את הפרשנות של החברה למראה אבן הכלכתה הטבעית. קולקציה זו מציגה מראה אלגנטי וטבעי של עורקים עבים בגוון אפור מעודן על רקע לבן".

לדברי שירן, Calacatta Nuvo היא חלק מסדרת "סופר נטורל" שהושקה לראשונה לפני שלוש שנים, והייתה "ההשקה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של אבן קיסר. "במקרה של Calacatta Nuvo הבנו כי אנשים אוהבים את המראה של השיש, אך מחפשים שיש איכותי יותר. כלכתה זהו שיש מאוד יוקרתי. קשה להשיג אותו ומחירו גבוה, והצלחנו לפתח קו שמותאם לדרישות של הצרכנים. באוסטרליה הקולקציה הזו התקבלה בהצלחה, ובארה"ב עדיין לא השקנו אותה".

קולקציה זו ואחרות סייעו לחברה להציג ברבעון השלישי רווח נקי למניה של 76 סנט, וזאת לעומת תחזית השוק לרווח למניה של 60 סנט - דהיינו 27% מעל תחזית השוק. כלומר, החברה הכתה את התחזיות מכל כיוון אפשרי.

חולשה מעטה נרשמה בשולי הרווחיות הגולמית של החברה ברבעון, 43.7% לעומת 44.5% ברבעון המקביל אשתקד, תוצאה של גידול בהכנסות מהשת"פ של החברה עם הענקית השוודית איקאה (הכנסות שמאופיינות בשולי רווח נמוכים יותר). עם זאת, המשך היעילות התפעולית, שבאה לידי ביטוי בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות - 18.4% לעומת 22.4% ברבעון המקביל אשתקד - קיזז את ההשפעה השלילית הזו על הרווחיות התפעולית של החברה. הרווח התפעולי ברבעון היווה 25.3% מההכנסות לעומת 22.2% ברבעון המקביל אשתקד.

כפועל יוצא, ה-EBITDA פרופורמה עמד ברבעון השלישי על 35.9 מיליון דולר לעומת 25.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות טובות מהצפוי אלו גרמו לאבן קיסר להעלות בפעם השלישית ברציפות את תחזיותיה השנתיות ל-2014 כולה, ואלו עומדות כרגע על הכנסות של 445-450 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 435-445 מיליון דולר (שיפור של 1.7%). תחזית ה-EBITDA של החברה היא 115-118 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 112-117 מיליון דולר. כלומר, מכפיל EBITDA חזוי של 17.

בנוסף, על רקע התוצאות הטובות הודיעה אבן קיסר על חלוקת דיבידנד מיוחד בסך 20 מיליון דולר, או 57 סנט למניה. לאבן קיסר, נזכיר, אין מדיניות חלוקת דיבידנד קבועה, ולדברי שירן לדירקטוריון אין כרגע כוונה לאמץ אחת כזו, אלא להמשיך לחלק דיבידנד לפי צרכי ההון של החברה.

המספרים של אבן קיסר
 המספרים של אבן קיסר