הטיפ היומי: סיליקום מצפה לרבעון טוב יותר

בדוחותיה ציינה סיליקום כי היא מצפה לרבעון רביעי טוב יותר מהשלישי ולעמידה בטווח העליון של צפי ההכנסות לשנה זו (68-74 מיליון דולר)

חברת סיליקום / צילום: שירי חביב ולדהורן
חברת סיליקום / צילום: שירי חביב ולדהורן

יצרנית ציוד התקשורת סיליקום נסחרת במקביל בנאסד"ק (סימול: SILC) ובבורסה בת"א לפי שווי של כ-238 מיליון דולר. סיליקום מספקת פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת.

סיליקום פרסמה באחרונה את דוחות הרבעון השלישי. לאחר הנימה הפסימית שליוותה את הדוח הקודם, הפעם הפתיעה החברה לחיוב עם תוצאות טובות מהצפוי - ירידה של "רק" 8% ברמת ההכנסות ורווח תפעולי של יותר מ-3 מיליון דולר.

סיליקום ציינה, שהיא מצפה לרבעון רביעי טוב יותר מהשלישי, ולעמידה בטווח העליון של צפי ההכנסות לשנה זו (68-74 מיליון דולר).

הנהלת החברה חזרה על התחזית ארוכת הטווח שסיפקה גם ברבעון הקודם, לרמת הכנסות של 200 מיליון דולר תוך חמש שנים, כלומר צמיחה שנתית ממוצעת של כ-22%. בחברה מצפים שהמוצרים החדשים, הרחבת צבר ההזמנות ובסיס הלקוחות הגדול יעזרו בהשגת היעד.

סיליקום פרסמה זכייה ראשונה בתחום הפעילות החדש והמבטיח של הצפנה ודחיסה, תחת כרטיס ה-Coleto Creek הפועל על ארכיטקטורה של אינטל.

הירידה בהכנסות הרבעון השלישי הייתה צפויה, בעקבות אי-חידוש אספקת רכיב אצל הלקוח הגדול שלה. למרות הירידה בהכנסות, הצליחה החברה להציג שולי רווחיות גולמית (על בסיס GAAP) של כ-40.55% - דומה לרבעונים האחרונים.

במהלך הרבעון השלישי קופת המזומנים של סיליקום גדלה ביותר מ-4 מיליון דולר. עודף המזומנים בסוף התקופה עומד על 58.5 מיליון דולר, כלומר כ-8 דולר למניה, או רבע משווי השוק הנוכחי.

בעקבות הנימה האופטימית, אנו מעדכנים את מודל הערכת השווי ברמת ההכנסות ל-2014 לטווח העליון של הצפי, שיפור קל בשיעורי הצמיחה העתידיים והקלה מסוימת בריבית ההיוון ל-10%.

אנו מצפים, כי שנת 2015 תהיה טובה יותר מהשנה הנוכחית. אנו מותירים את המלצתנו למניית סיליקום על המלצת "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד עבורה מ-33.5 דולר ל-39 דולר, פרמיה של כ-18% על מחירה בנאסד"ק.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם