הטיפ היומי: חברת תרופות אמריקאית שצפויה למכירות שיא

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים "קנייה" על מניית AbbVie, ומעלים את מחיר היעד למניה מ-62 דולר ל-66 דולר, פרמיה של כ-7% על מחיר השוק

Abbvie / צילום: רויטרס
Abbvie / צילום: רויטרס

חברת התרופות AbbVie נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-98 מיליארד דולר. החברה, שפוצלה לפני כשנתיים מחברת אבוט, עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של תרופות בתחומים כגון אימונולוגיה, וירולוגיה, מחלות כליה ועוד.

בסוף אוקטובר פרסמה Abbvie את דוחות הרבעון השלישי, עם רווח נקי של 89 סנט למניה - 10 סנט מעל התחזית שלנו ו-12 סנט מעל קונצנזוס האנליסטים. החברה הציגה ביצועים יפים במכירות בכל המוצרים המרכזיים שלה, לצד עלויות מכר והוצאות הנהלה וכלליות נמוכות מהצפוי - דבר שתרם לעקיפת התחזיות.

משיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות, אנו מסיקים מספר מסקנות.

ראשית, Abbvie ממשיכה לחפש הזדמנויות בתחום הפיתוח העסקי, שאמורות להיות הגיוניות מבחינה אסטרטגית ופיננסית - לדוגמה בתחומי האונקולוגיה ומחלות נדירות - אך לא סביר שתבוצע רכישה גדולה. שנית, החברה מוכנה היטב עם תשתית וצוותי מכירות לקראת השקת התרופה שלה בתחום דלקת הכבד הנגיפית מסוג C (הפטיטיס C), שאנו מעריכים שתושק באמצע דצמבר. שלישית, לחברה יש מספר רב של קטליזטורים - פרסומי נתונים הנוגעים לתרופות שהיא מפתחת ב-6-12 החודשים הקרובים.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע למניית Abbvie: אנו סבורים שהחברה שונה מחברות התרופות האמריקאיות הגדולות, בשל ריכוז המוצרים שלה - 57% מהכנסות החברה בשנת 2013 הגיעו ממוצר אחד, Humira. למרות זאת, אנחנו שוריים בנוגע ל-Abbvie בשל השווי האטרקטיבי שלה, תשואת הדיבידנד הנאה, והצפי שלנו בנוגע לצנרת המוצרים שלה הכולל אפשרות להשקת תרופה רבת-מכר בטווח הקרוב.

בעקבות דוחות הרבעון השלישי של Abbvie, אנחנו מעדכנים את המודל שלנו ומעלים את צפי המכירות של תרופת ה-Humira ועוד כמה מוצרים. אנחנו מעריכים ש-Humira תימכר בשיא ב-15.8 מיליארד דולר ב-2017, לעומת צפי קודם למכירות של 15.65 מיליארד דולר. כתוצאה מכך אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-62 דולר ל-66 דולר, פרמיה של כ-7% על מחיר השוק. ההמלצה שלנו היא "קנייה".

מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם