נחשף מפעל ענק לייצור סמי פיצוציות בת"א; 20 חשודים נעצרו

יחידת יהלום של רשות המסים ולה"ב 433 (היאחב"ל) חשפו מפעל המייצר סמי פיצוציות לכל רחבי הארץ בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים  / צלם: thinkstock
תרופות, רפואה רופא טבע אקמול כאבי ראש כדורים / צלם: thinkstock

יחידת יהלום של רשות המסים ולה"ב 433 (היאחב"ל) חשפו הבוקר (ג') מפעל המייצר סמי פיצוציות לכל רחבי הארץ בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ועצרה בתום חקירה סמויה כ-20 חשודים, בהם בעלי בית עסק של יבוא ואספקת תרופות ורוקחות למוסדות רפואיים, שניהלו על-פי החשד את הרשת של סחר, יבוא ויצוא סמים, ייצור סמי פיצוציות מסוכנים באופן פיראטי והפצתם ברחבי הארץ, תוך סיכון בריאותי של הציבור.

ראשיתה של הפרשה במידע שהתקבל ביחידות המצביע על יבוא של חומרים שונים ארצה בהיקף גדול, בהם סמים מסוכנים וחומרים פעילים אחרים המסוכנים לציבור.

עם פתיחתה של החקירה הסמויה עלה החשד לקיומה של רשת מסועפת בפריסה ארצית, המבריחה ארצה חומרים שונים (חלקם פעילים המופיעים בפקודת הסמים), מאחסנת אותם בנפרד בכמה מחסנים, מייצרת במעבדה פיראטית בתנאים ירודים סוגים שונים של סמי פיצוציות, מייצרת מארזים המותאמים לשיווק ולבסוף מנהלת רשת הפצה ארצית למספר רב של פיצוציות וכו'.

בתוך כך, בלשי היאחב"ל, בסיוע כוחות מתפ"א באגף המבצעים ויחידת יהלום, ערכו הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, מעצר של כ-20 חשודים, ובמקביל ערכו חיפושים במספר זירות, בהן בתי החשודים, בתי עסק, מחסנים ופיצוציות, על מנת לתפוס מסמכים הרלוונטיים לחקירה וחומרים שונים, לרבות סמים ותחליפי סם.

החקירה נוהלה על-ידי היאחב"ל במסגרת המאבק הנחוש של המשטרה בפשיעה החמורה והמאורגנת, בדגש על מחוללי הפשיעה המהווים מקור הכנסה לפעילותם הפלילית, ולפיכך החקירה נערכה בשיתוף-פעולה בין רשות המסים, יחידת יהלום ובליווי פרקליטות תל-אביב.

מרשות המסים נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.